Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 januari 2011, 01:13
SanDisk SanDisk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2011
Berichten: 2
SanDisk is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief spellingscontrole

de XXXX, YYYY, ZZZ kan ik niet doorgeven via internet. Hopelijk hebben jullie tips voor mij. Twijfel heel erg of het wel overtuigend is om mij aan te nemen.

Het gaat om een extra schoolprogramma. Heel veel dank alvast!

Al leid ik nu een studentenleven, mijn interesse voor uitdaging stamt al uit mijn middelbare school tijd. Hoewel ik al over een Havo-diploma beschik besloot ik om alsnog voor een Vwo-diploma te gaan. Bij uitdagingen zet ik me altijd volledig in, want die spreken mij erg aan. Het XXXX is dan ook in mijn ogen de grootste uitdaging in de Bachelor fase. Gezien mijn prestaties bij wiskunde op de middelbare school. Heb ik zittend op 5vwo, aan de YYYYY een masterclass Financiële Wiskunde gevolgd. Hierdoor kreeg ik twaalf weken lang na de normale schooltijd nog wekelijks 2,5 uur les op de universiteit. Aan het einde van de opleiding heb ik een presentatie gegeven aan studenten en (hoog)leraren over hoe wiskundige kennis wordt gebruikt in de aandelenmarkt.
De mogelijkheid om van vooraanstaande wetenschappers te leren zal een enorme eer zijn. Een kans die je absoluut met beide handen moet vastgrijpen. Kortom zijn mijn verwachtingen voor het XXXXX erg hoog. Ik verwacht te excelleren qua kennis maar ook op het gebied van persoonlijkheid. De kennis en ervaring die ik hiermee zal opdoen, hoop ik te kunnen toepassen in mijn verdere levensfasen.

Uit mijn omgeving krijg ik vaak te horen dat ik sociaal ben, me goed in mensen kan verplaatsen en hen snel weet te begrijpen. Hierdoor gaat het stimuleren van mensen mij goed af. In ieder geval merk ik aan mezelf dat ik een gevoel van voldoening krijg als het me lukt mensen te helpen. Het werken in teamverband en discussies voeren is dan ook iets wat ik met veel plezier doe. Daarom heb ik op het VWO een module Filosofie van 60 studielasturen gevolgd waar discussies voeren en presentaties geven centraal stonden.
Verder heb ik een functie vervuld als voetbaltrainer en in de activiteitencommissie van een voetbalvereniging gezeten. Hierdoor heb ik een betere visie gekregen in het organiseren, plannen en leiderschap.
Gezien mijn organisatorische, stressbestendige en sociaal sterke eigenschappen hoop ik een bijdrage te kunnen leveren in deze uitdaging. Door mijn sterke eigenschappen hoop ik mijn medestudenten en mijzelf zodanig te motiveren en te stimuleren om ons zo goed mogelijk te verdiepen in hetgeen wat typerend is voor het XXXXX: ZZZZZZZZZ.

De uitdaging die het XXXXX mij biedt zal niet alleen een uitdaging zijn op het gebied van prikkelende kennis, maar ook op het gebied van persoonlijkheid. Jezelf ontwikkelen om zo nog beter in contact te staan met mensen. Gedreven door ambitie hoop ik in de toekomst een onderzoekende functie / leiderschapsfunctie te vervullen. Het XXXXXX zal hopelijk mijn eerste stap richting die toekomst worden. Doordat je met mensen intensief samenwerkt leer je ook situaties te bekijken via meerdere invalshoeken. Invalshoeken die totaal anders kunnen zijn dan die van jezelf. Dit zijn de ontwikkelingen die elk individu, naar mijn mening, nodig heeft om te slagen in de arbeidsmarkt en als persoon.
Met citaat reageren