Los bericht bekijken
  #16  
Oud 18 mei 2015, 17:08
tp2015 tp2015 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2015
Berichten: 1
tp2015 is on a distinguished road
Standaard

Dit is wel een oudere discussie maar ga er toch op reageren, misschien dat iemand er nog eens naar op zoek is en er iets mee kan. Ik heb ook TP gestudeerd, vond de opleiding wel oke maar niet echt fantastisch. De vakken/onderwerpen wel, maar de manier hoe het schoolsysteem van de onderwijsinstelling verder werkte was niets voor mij, was dan ook geen uitmuntende student. Ik ben wel tijdens mijn opleiding bewust al qua bijbaan het werkveld op gaan zoeken om ervaring op te doen, en ook mijn stage heb ik heel bewust gekozen. Na mijn afstuderen had ik binnen 2 weken werk in mijn werkveld. Het startsalaris is mij destijds wel tegengevallen. Wel heb ik direct een hele verantwoordelijke en uitdagende functie gekregen en nu zijn we 2 jaar verder en ben naadloos ergens anders gestart, geen dag zonder werk gezeten. Overigens ben ik ook een aantal malen het net niet geworden op banen die te maken hadden met arbeidsbemiddeling/coaching, maar ook daar kreeg ik positieve feedback. Maar kozen ze uiteindelijk liever voor iemand die al meer werkervaring had. Overigens is jezelf profileren is in bijna ieder werkveld belangrijk tegenwoordig, je moet gewoon weten wat je kwaliteiten zijn en met name hoe je die kunt vertalen naar de praktijk. Het is aan jou werkgevers inzicht te geven in wat een TP-er kan, want daar zijn weinig werkgevers van op de hoogte kan ik je wel vertellen. Zoals ik al zei viel het salaris me in eerste instantie tegen. Mijn exacte loon houd ik liever voor mezelf. Wel kan ik zeggen dat ik meerdere vrienden/kennissen heb die in hetzelfde werkveld zitten. Dat zijn allemaal mbo'ers met 3/4/5 jaar werkervaring en hbo'ers met 1/2/3 jaar werkervaring en we zitten allemaal in de poule 1800-2400 bruto.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan, wou toch even een positief geluid laten horen
Met citaat reageren