Los bericht bekijken
  #1  
Oud 8 maart 2009, 16:38
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Hbo-Rechten Arbeidsmarkt

Arbeidsmarkt

Hbostart

Met het diploma hbo rechten op zak heb je vooralsnog een goede kans op werk.
Mogelijke beroepen zijn juridisch medewerker of secretaris bij rechtbanken, gemeentes, verzekeraars of adviesbureaus.
Wie doorstudeert aan de universiteit met de ambitie advocaat of rechter te worden, zal moeten concurreren met mensen die hun gehele rechtenopleiding aan de universiteit hebben gevolgd.

Carričretijger / Het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA)

Het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) verwacht dat de banenkansen tot en met 2012 matig zijn voor afgestudeerde hbo'ers Rechten.
De opleiding bestaat echter pas sinds 2002; er zijn nog maar weinig afgestudeerden en het is daarom nog even afwachten hoe en waar de meeste studenten uiteindelijk terecht zullen komen.
Een pre is in ieder geval dat je via deze studie als jurist al veel praktijkervaring hebt opgedaan, en daar is momenteel meer vraag naar in het bedrijfsleven dan afgestudeerden die alleen theoretisch onderlegd zijn.

Beetje appart dat ze denken van wel/niet welkom.
Het is mij dan wel opgevallen, dat er steeds meer vacatures komen dan in het begin.
Zelfs bij de overheid dat had ik niet verwacht.
IK vindt een Hbo-jurist beter passen in de functie als:
Griffier bij de rechtbank
Bedrijfsjurist
Rechtshulpverlener
Juridisch (beleids)medewerker
Parketsecretaris
Support lawyer
Paralegal ligigation
Faillissementsmedewerker


Dus naar mijn idee hebben ze werl veel mogelijkheden.
De Hbo-jurist zal in de komende jaren erg groeien qua arbeid.

Wat zeggen jullie hier van?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf jur%20Schema%20opleidingscomp%20HBO%20Rechten-JM.pdf‎ (12,0 KB, 202x gelezen)
Met citaat reageren