Los bericht bekijken
  #7  
Oud 26 juni 2012, 15:14
Lindsey Lindsey is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2012
Berichten: 2
Lindsey is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Ik kom uit Limburg en heb een tijd gewerkt in Noord-Holland. Ik heb er enorme spijt van gehad dat ik daar naartoe ben verhuisd en daar gewerkt heb. Ik ben daar nooit echt geaccepteerd geweest, ik had alleen heel goed contact met 1 collega. En die collega kwam toevallig uit Brabant.
Ik ben daar gaan werken omdat ik in Limburg geen baan kon vinden in mijn vakgebied. Ik solliciteerde naar een baan in Noord-Holland er eigenlijk niet van uit gaande dat ik aangenomen zou worden. Het gebeurde toch en ik kreeg van mn werkgever 1 week de tijd om aan de andere kant van Nederland een woning te vinden én te verhuizen. Goede start dus....
Om het weekend reisde ik terug naar Limburg om mn familie en vrienden te zien.
Uiteindelijk heb ik er een jaar (met veel tegenzin) gewerkt. Ik ben op dit moment opnieuw op zoek naar een baan, maar dit keer zoek ik alleen in Limburg en Brabant. Wellicht had ik gewoon pech met het bedrijf waar ik werkte, want in het gebouw waar ik woonde heb ik veel leuke Noord-Hollanders ontmoet, maar toch blijf ik nu liever in 'mijn eigen' omgeving.

Verder heb ik stage gelopen in Utrecht, wat me zeer goed bevallen was. Maar daar had ik veel Brabantse collega's en zelfs een Limburger. Het was bij mij niet zo dat ze me in Noord-Holland niet goed konden verstaan. Daar en ook in Utrecht kreeg ik regelmatig te horen dat ik totaal niet Limburgs klink. Dus daar kon het niet aan liggen. In het noorden zijn ze een stuk directer dan in het zuiden. Daar heb ik erg aan moeten wennen. Zij vonden mij veel te beleefd, te vriendelijk en te geduldig. Heb ik altijd een vreemde opmerking gevonden

Wonen in Noord-Holland was geen probleem. Maar werken daar viel me helaas zwaar tegen.
Met citaat reageren