Los bericht bekijken
  #5  
Oud 29 maart 2008, 11:26
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo-opleiding na je 40e?

Kom op,

Praten van een lijdensweg is echt overdreven.

Ik vind het juist heel goed en positief dat je op je 47e nog aan een HBO- studie wilt beginnen. De meeste mensen zijn niet meer zo leergierig op die leeftijd. Daar heb je ook wel doorzettingsvermogen en durf voor nodig.
Zelf ben ik 38 jaar en wil ook een HBO- opleiding gaan doen. Waarschijnlijk via NCOI op gebied van Kwaliteits- en Procesmanagement.

Ik had uit je bericht begrepen dat je nog geen ervaring hebt op gebied van Facilitair management? Ik zag bij NCOI bijvoorbeeld dat je basiscursussen hebt op jouw gebied en ook een opleiding MHBO Facilitair Management. Dit is MBO+ en is een soort brug tussen MBO en HBO. Duurt 12 maanden en deeltijd. De opleiding levert ook HBO- studiepunten op en sluit aan bij vervolgopleiding tot HBO Bachelor.
Ik zou eventueel bij NCOI informeren hoe dat zit met stageplaatsen voor mensen die wat ouder zijn en of dat eventueel op andere manier gecompenseerd kan worden?

Eventueel kan je ook baan Facilitair Management op MBO- niveau gaan doen en op die manier alvast wat ervaring op doen. Dan ben je alvast binnen en kan je misschien op die manier stage-uren op werkplek doen? Ik weet niet of mag/ kan van opleiding, maar het is het proberen waard.

En, mocht het allemaal niet lukken, bedenk dan: een cursus/ opleiding op HBO- niveau is nooit weg. Je doet extra vaardigheden en kennis op en die pakken ze je niet meer af.

Veel succes!

Rosina
Met citaat reageren