Los bericht bekijken
  #3  
Oud 20 december 2005, 13:20
missm missm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Berichten: 4
missm is on a distinguished road
Standaard Re: Pakkende 1e zin open sollicitatie

Waarschijnlijk zal het voor jou niet meer van belang zijn, maar ikwilde toch ook nog even een bijdrage leveren Ik heb zelf net mijn sollicitatiebrief op dit forum gepost en heb gevraagd om feedback er op, dus die kan je eventueel nalezen. Ik ben eigenlijk zelf erg tevreden over mijn openingszin. Ik heb gereageerd op een vacature en heb in die vacature gezocht naar eigenschappen en competenties die erg belangrijk zijn voor de functie en die echt bij mijn passen. Bij deze vacature was dat volgens mij "enthousiast, flexibel en zelfstandig" <weet het even niet meer uit mijn hoofd>. Vervolgens is mijn openingszin:

" Flexibel, enthousiast en zelfstandig. Karaktereigenschappen van mezelf die ik zeker herken in de profielomschrijving voor de functie van opleidingskundige."
Hierna ben ik mezelf verder voor gaan stellen etc.

Ik denk zelf wel dat zo'n zin de aandacht trekt, het is niet zo standaard. Nu heb jij geen duidelijke vacature waar je je brief op kunt richten, maar je kunt wel kijken welke competenties medewerkers van de organisatie globaal gezien moeten hebben. Voor makelaarskantoren zal het bijv. misschien belangrijk zijn dat je communicatief vaardig bent en goed zelfstandig op kunt treden. Dan kun je daar iets mee doen
Met citaat reageren