Los bericht bekijken
  #7  
Oud 17 januari 2007, 23:44
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Functie als webredacteur met communicatie-achtergrond?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Ik ben zelf deeltijdstudent en sinds een half jaar werkzaam als communicatiemedewerker (in de ICT). Mijn tip is: hou niet te rigide vast aan de functie Webredacteur. Het gaat immers om het opdoen van werkervaring (zonder wordt het lastig). Kijk waar je kansen hebt om binnen te komen. Met enige werkervaring kom je vanzelf verder en kun je al 'jobhoppend' komen waar je wezen wil. Daarnaast houden de meeste functies (als communicatiemedewerker) ook het schrijven van webteksten in. Kijk bijvoorbeeld eens bij gemeenten, die vragen vaak medewerkers (en betalen goed). Zelf ben ik als secretaresse binnengekomen bij een gemeente en na een vrijwillige stage (1 dag in de week in de zomer) heb ik 3 maanden (betaald) gewerkt als communicatiemedewerker en werk nu dus als communicatiemedewerker (vast) met zicht op communicatieadviseur.

Succes Lis
Inderdaad, dit is ook mijn advies. Teveel vastpinnen op zo 'n functie, kan jezelf belemmeren. Werkervaring opdoen is hoe dan ook goed. Het mooiste zou zijn als je in een bedrijf aan de slag gaat waar ze webredacteuren hebben, en dat je bijvoorbeeld vanuit een andere functie daar naar toe kunt groeien. Binnen mijn functie als commercieel binnendienst medewerker, had ik de website inhoud in mijn beheer, schreef ik alle teksten, en zorgde voor de juiste informatie en presentatie.
Met citaat reageren