Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 juli 2007, 11:11
Bos23 Bos23 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 2
Bos23 is on a distinguished road
Smile Eerste sollicitatie: medewerker afdeling Personeelszaken

Hallo,

Ik ben bezig met het opstellen van mijn eerste sollicitatiebrief na het afstuderen. Zou iemand hier even na willen kijken en opmerkingen/aanvullingen willen geven? Alvast bedankt!

Hieronder staat de brief.

Eigen naam
Adres
Postcode en plaats


Naam bedrijf
t.a.v. naam
Adres
Postcode en plaats


Plaats, 20 juli 2007


Betreft: sollicitatie medewerker afdeling Personeelszaken (vacaturenummer …)

Geachte heer naam,

Jong, enthousiast en leergierig. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom solliciteer ik graag op de functie ‘medewerker afdeling Personeelszaken’ die ik op de vacaturesite Job Track zag staan.

Begin juli 2007 ben ik afgestudeerd aan de HEAO te Arnhem richting Management Economie en Recht. Tijdens mijn studie bleek dat ik het management aspect het meest interessant vond en met name personeelsmanagement. Gedurende mijn stage en afstudeeropdracht van vijf maanden heb ik mij dan ook vooral met dit aspect bezig gehouden. Beide heb ik mogen verrichten op een afdeling Personeelszaken. De variatie, afwisseling en het contact met verschillende personen spreekt mij erg aan.

Ik acht mij geschikt voor de functie medewerker afdeling Personeelszaken, omdat ik allereerst sterk mensgericht ben, dit komt bij mij altijd op de eerste plaats. Ten tweede ben ik in het bezit van relevante opleidingen, HBO en MBO/HAVO richting Directiesecretaresse/Managementassistente. Daarnaast heb ik betreffende de werkzaamheden ervaring opgedaan door middel van mijn stage en afstudeeropdracht. Hierdoor ben ik er achter gekomen dat mijn affiniteit ligt in het functiegebied Personeelsmanagement.

De veelzijdigheid en verantwoordelijkheid in deze functie spreken mij aan. Ik bezit een hoge mate van inzet, verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen. Daarnaast ben ik communicatief vaardig, flexibel, klantgericht, doelgericht, integer en perfectionistisch. Tevens ben ik goed in staat om zelfstandig te werken als zowel in teamverband te werken. De functie medewerker afdeling Personeelszaken zie ik als een ideale start van mijn loopbaan.

Voor nadere informatie over mijn opleidingen en werkervaring verwijs ik u naar mijn bijgevoegde Curriculum Vitae.

Graag zou ik mijn brief en Curriculum Vitae in een persoonlijk gesprek willen toelichten. Ik zie uw reactie met veel belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,



Naam


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren