Los bericht bekijken
  #1  
Oud 15 februari 2014, 13:29
Kapitein Kapitein is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 februari 2014
Berichten: 2
Kapitein is on a distinguished road
Standaard Meelopen naar aanleiding 1e gesprek

Hallo iedereen,

ik heb verleden week een kennismakingsgesprek gehad bij een accountantsbureau. Dit verliep naar mijn gevoel wel goed, ik had een gesprek met twee managers die me daarnaast ook heel erg enthousiast hebben gemaakt over het bedrijf (nog meer dan voorheen). Nu is het mijn eerste sollicitatiegesprek ooit, dus natuurlijk ben ik erg onzeker of het wel écht goed ging. Het gesprek ging voornamelijk over het bureau en er werd gepraat uit het oogpunt dat ik al was aangenomen, maar dat is blijkbaar normaal? Ik solliciteer trouwens op de functie beginnend assistent accountant Ik ben daarnaast woonachtig in de omgeving van het bedrijf en ben in het bezit van rijbewijs B, wat wel een voorkeur was van het bedrijf.

Nu is mij gezegd dat ik na de voorjaarsvakantie terugkoppeling kan verwachten wat betreft een tweede gesprek (er zijn nog meer kandidaten), dat is dus in de week van 24 februari. Ze zeiden dat ik dan o.a. een assessment kan verwachten, maar dat is nog niet zeker.

En nu mijn vraag: er werd aan mij gevraagd of ik eventueel een dagje wilde meelopen, dat zou inhouden naar een klant toe e.d. Is dit een goed teken? Ik kon geen vergelijkbare verhalen vinden op internet dus vandaar dat ik het zo doe. Natuurlijk heb ik meteen een afspraak gemaakt en ga ik volgende week dinsdag een dag meelopen. Ik ben wel erg nerveus want ik weet niet precies wat ik kan verwachten, en of er nog dingen van mij worden verwacht (kan ik nog iets voorbereiden?).

Alle tips zijn welkom! Ik wil als geen ander de baan
Met citaat reageren