Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 januari 2016, 14:13
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet denken "oh, ze heeft er geen ervaring mee dus dan kan ze het helaas niet doen".

Ik weet dat het in ieder geval al een goed teken is dat ze mij "terugvragen", maar ik kan daar natuurlijk niet op steunen. Moet wel laten zien dat ik iets kan :-)
Het is inderdaad een goed teken dat ze je uitnodigen voor een sollicitatiegesprek, want ze weten echt wel wat jij aan werkervaring en persoonlijkheid meebrengt. Blijkbaar zien ze toch wel 'iets' in jou dat jou een interessante gesprekspartner maakt. Ken je de STAR-methode? Aan de hand van deze methode kun je concrete voorbeelden geven van kwaliteiten en vaardigheden die jij in huis hebt. Pak de vacaturetekst er nog eens bij en kijk eens goed welke vaardigheden en competenties ze vragen. Probeer bij elk item een pakkend voorbeeld te formuleren. Dit hoeft niet per se een werkgerelateerd voorbeeld te zijn, maar kan ook komen uit werkzaamheden voor een studenten- of sportvereniging, vrijwilligerswerk, stage of andere schoolopdrachten.

Citaat:
En nog een vraagje. Ik heb altijd gehoord dat het goed is om een of twee vragen te stellen aan het eind van het sollicitatie gesprek. Normaal gesproken vraag ik altijd wat de interviewer het leukste vindt aan werken bij dat bedrijf, maar aangezien ik het bedrijf en de personen waarmee ik het interview heb al ken is dat niet zo'n relevante vraag. Wat voor vraag zou ik dan kunnen stellen?
Het is inderdaad goed om aan het einde van het gesprek zelf vragen te stellen, maar alleen als het goede vragen zijn. Als je tijdens het gesprek enkele vragen hebt gesteld en hierop een goed antwoord hebt gekregen, hoef je niet naar vragen te gaan zoeken. Je kunt dan aangeven dat je vooraf een aantal vragen voor jezelf had geformuleerd, maar dat deze in de loop van het gesprek prima zijn beantwoord. Je kunt natuurlijk altijd vragen naar het verdere verloop van de sollicitatieprocedure en op welke termijn je meer duidelijkheid kunt verwachten (als je gesprekspartner hier nog niets over heeft gezegd).

Heel veel succes en houd ons op de hoogte!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren