Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 februari 2009, 15:27
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Fout in een sollicitatiebrief

Meid, mag ik je een hart onder de riem steken...

Ik ben jaren recruiter geweest en voor mij was dat nooit een reden om iemand per direct af te schrijven, het ligt er dus maar net aan wie je treft.
(en misschien valt het niet eens op, wat is je behoorlijke fout?)

De inhoud, je motivatie en drijfveren en je enthousiasme zijn voor mij veel belangrijker en ik denk dat meer selecteurs daar over denken.

Tenzij je solliciteert voor een baan als copywriter/tekstschrijver, schrijver van wetenschappelijke stukken, docent Nederlands of een ander beroep waarbij schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal een allereerste vereiste is, valt het heus wel mee.

En dan zet ik er heel bewust niet het vak journalist bij, want als je vandaag de dag de kranten leest, vind je werkelijk nooit een foutloos artikel meer, ik krijg er wel eens plaatsvervangende schaamte van....

Hoe heb je de brief verstuurd? Want als het per mail is, stuur je je sollicitatie gewoon nog een keer met de verbeterde versie.

Ja lullig natuurlijk, je moet 10x dubbelchecken, maar niet iedereen is nu eenmaal perfect.

(het is natuurlijk wel pijnlijk als je in je brief vertelt dat je iemand bent die zeer accuraat is...... )

Sterkte!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren