Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 november 2010, 13:07
vragen vragen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 12
vragen is on a distinguished road
Standaard

Geachte mevrouw Wieteke,

Ik ben blij dat u hierop heeft gereageerd. Via de arbeidsinspectie krijg ik namelijk geen duidelijke antwoorden. Zij geven alleen maar aan dat de beoordeling beeldscherm werk moeilijk is. Ik heb ook gevraagd naar jurisprudentie maar ook daar konden ze mij niet aan helpen.

Waar ik nu werk is er in sommige gevallen pas een beeldscherm onderbreking na 2 uur en 45 minuten. Ik heb de arbeidsinspectie gevraagd of dat ook acceptabel is. Maar daarop krijg ik geen antwoord. Je kunt anoniem een melding maken bij de arbeidsinspectie. Echter pas na overleg met je teammanager en OR. Zo anoniem is anoniem ook weer niet. Ik vind gewoon dat werkgevers zich moeten houden aan de regels. Deze zijn er niet voor niets gemaakt. Toen ik aan het UWV aangaf dat ik vermoeid was vonden ze dat niet professioneel dat ik dat zei!Terwijl ik toen ik met hun kennismaakte het allemaal zo sociaal leek. Speciale werkplek voor mensen met een handicap e.d. Ik dacht hier wil ik werken omdat ze rekening houden met mensen en het UWV de aangewezen instantie is die ook uitkeringen verstrekt, mensen met een beperking. Dat is mij erg tegengevallen. Het was zelfs zo dat ik mijn uren declaraties in mijn beeldscherm onderbreking diende in te vullen.

Graag zoek ik ander werk maar dat is momenteel erg lastig. Ik heb Sociaal Juridisch Medewerker (richting personeelswerk/arbeidsvoorziening en sociale zekerheid) gedaan een MBO+ opleiding.

Kun je de wettekst ook zo interpreteren: Maximaal 2 uur: Dus 2 uur en 45 minuten is ook 2 uur? Immers geen 3 uur, als u begrijpt wat ik bedoel.

Vandaag ga ik naar de internist toe voor mijn vermoeidheid ik hoop dat daar iets uitkomt. De leidinggevende waar ik nu werk gaf aan dat er ook speciale brillen voor beeldscherm werk op de markt zijn. Wel zou ik dan een medische verklaring moeten hebben.


Bij het ministerie van landbouw zag de dagindeling als volgt uit om maar een voorbeeld te noemen:

8.00 uur tot 17.00 uur: van 12.30 tot 13.00 uur lunch pauze. En voor de rokers om 15.50 tot 15.55 een rook pauze. Mensen die niet rookten hadden ook geen 5 minuten pauze. De rest van de dag was je bezig met landbouw tellingen waarbij je steeds van verschillende schermen moest wisselen.

IB-Groep; Deze organisatie hield zich keurig aan de 2 uren termijn binnen de callcenter! Je had zelfs 's ochtends 2 x een kwartier pauze (langer dan de wet zelfs aangeeft!) en in de middag ook 2 x een kwartier. Bij deze manier van werken had ik helemaal geen last van mijn vermoeidheid! Alleen bij data invoer kreeg je alleen maar 30 minuten lunchpauze, werktijd van 8.30 tot 17.00 uur. De Belastingtelefoon hield zich ook aan deze regelgeving van het arbobesluit 5.10.

Uw tip zoals het bezoeken van toilet: Dat heb ik ook gedaan maar bij het UWV dan moet je status in het programma Interaction Cliënt wijzigen namelijk op toilet. Je wordt geacht 90% aanwezig te zijn op je werkplek. Ik zat tussen de 90 en 95%. Maar ze wilden dat ik dan nog hoger ging scoren. Bij het UWV maakten ze er een competitie van. Je had namelijk ook inzage op de cijfers van andere teams. Als je zag dat een collega niet zo goed scoorde dan was het de bedoeling dat je diegene ging aansporen om je te verbeteren. Daarin speelden ook de gesprekstijden een rol en je afhandeltijd et cetera. Als je een collega een fout zag maken was het ook de bedoeling dat je dit NIET met je collega ging bespreken maar rechtstreeks aan je team manager ging doorspelen. Dit mocht je niet zien als klikken maar ter verbetering van de kwaliteit. Het UWV werkt met het COPC model. Ik zie dat model als een soort sekte.
Met citaat reageren