Los bericht bekijken
  #3  
Oud 22 februari 2011, 18:34
marweecos marweecos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2011
Berichten: 17
marweecos is on a distinguished road
Standaard

Nee had ik nog niet gelezen. Thx voor de tip.

De capaciteitentest en persoonlijkheidstest heb ik beide al gehad. Ook een interview met recruiter en trainee waarbij ze hebben gelet of ik bepaalde competencies heb.

Nu heb ik in een mmailtje begrepen dat ik rollenspellen krijg waarbij wordt gevraagd om een gesprek te voeren met een medewerker, een klant, een collega, et cetera over een probleem of een gebeurtenis. Hier krijg ik een half uur voor voor voorbereiding en een half uur voor het gesprek. Dit zullen er naar alle waarschijnlijkheid 2 zijn.
Verder krijg ik een analyse-simulatie. Hier moet ik een complex probleem analyseren en vervolgens presenteren. Hier krijg ik 1 uur voorbereidingstijd voor en half uur om het te presenteren en vervolgens te discussieren.

Volgens de link zijn dit de tips:

- De psychologen bekijken je als een mogelijke representant van de organisatie waarvoor je wilt gaan werken. Kleed je dus zo dat jij de beoogde organisatie zou kunnen vertegenwoordigen.
- Zorg dat je uitgerust bent. Een assessment kost veel energie en vergt veel van je uithoudingsvermogen.
- Bereid je goed voor. Het is aan te bevelen een boek over dit onderwerp te lezen zodat je weet wat je kunt verwachten. Ook kun je een aantal oefentests maken.
- Doe je niet mooier of beter voor dan je bent. De beoordelaars van een assessment zijn ervaren gedragsdeskundigen en zij doorzien veel. Het is tenslotte hun vak.

Maar zijn er nog andere concrete tips? Of is het gaan en laat je verassen?
Met citaat reageren