Los bericht bekijken
  #4  
Oud 7 juli 2009, 12:11
mart mart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 12
mart is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Duale werkplek

Hallo,

Ik zou de indeling en inhoud aanpassen, zodat er een betere kop-romp-staartverdeling is.
Houd het altijd positief, dus heb het niet over stages die je niet interessant vond, maar vertel waar jij je uitdaging in ziet.

Ook ik ben geen kenner, maar kijk eens of je met onderstaande opzet vooruit kunt en er een goede brief van kunt maken?
Kijk ook naar je lay-out, er zijn voldoende voorbeeldbriefen op internet en op dit forum.

Eventueel relevantie stages benoemen in je cv, niet in je brief. Wel kan je aangeven dat je door stages de sfeer hebt geproefd.

Groeten Mart
-------------------------------
Geachte heer De Jong,

Na het halen van de opleiding Financieel Management op mbo-niveau ben ik sinds dit jaar begonnen aan de studie accountancy op hbo-niveau. Het is een studie die ik ontzettend leuk vind en me helpt mezelf verder te ontplooien.
De functie van Junior Accountant binnen Uw bedrijf past bij mij, en ik wil via deze brief uw interesse in mij opwekken.

Ik ben een leergierige en enthousiaste jongeman met oog voor cijfers en met mensen met wie ik samenwerk. Ik beschik tevens over doorzettingsvermogen en heb een goed inzicht in het boekhouden.
Graag zou ik mijn talenten willen inzetten bij een accountantskantoor en dat we elkaar helpen bij het verder ontwikkelen hiervan. Wat mij aanspreekt aan De Jong Accountants en Financieel Management BV is dat de werksfeer open, direct en gebaseerd is op goede persoonlijke relaties. In deze werksfeer voel ik me thuis.
U kunt van mij verwachten dat ik goed in teamverband kan werken, maar ook uitstekend zelfstandig kan werken.

Graag zou tijdens een gesprek mijn motivatie en kennis verder willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

--------------
Met citaat reageren