Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 december 2006, 00:43
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Assistant Controller

Beste Lynn,

Ik heb tussen jouw schrijven door, in rood, tips gegeven hoe je de brief kunt verbeteren, want ik zou er als docent geen voldoende voor geven zoals hij nu is. Succes met het herschrijven van je brief.

Groeten van Hetty Dalsheim



Aan:

Contactpersoon:

Betreft: vacature Assistant Controller

Datum:24 november 2006

Geachte mevrouw van xxxxxxx

Uw advertentie in Intermediair forward.nl is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie van assistent controller bij het bedrijf xxxxxxxxxxx
Wat mij met name aantrekt in uw bedrijf is de stabiliteit welke zich kenmerkt door het 40 jarig bestaan van uw organisatie. Waarom is dit belangrijk voor jou? Wat zegt dit over jou als persoon? Dat toevoegen Met name de formule van uniformheid met betrekking tot het uitvoeren van alle activiteiten in eigen beheer, heeft voor mij een hoge prioriteit om deel uit te maken van uw bedrijf. Waarom is dit belangrijk voor jou? Dit vermelden, want dat is interessant voor het bedrijf.

Na het afronden van mijn HEAO met als richting bedrijfseconomie, ben ik tot op heden werkzaam op een administratie kantoor waar ik alle voorkomende werkzaamheden verricht betreffende de administratie. Mijn functie kenmerkt zich verder tot het onderhouden van contacten van desbetreffende klanten van het kantoor. Sluit deze info aan op de vacature? Geef duidelijk aan welke werkzaamheden je beheerst en wat de link is naar de vacature. Anders gezegd: je kunt ........ en omdat je dat kunt, ben je ook geschikt voor de functie van assistent controller. Mijn communicatieve vaardigheden, welke ik heb opgedaan in mijn huidige functie, zijn zeer goed te noemen. In je c.v. kun je bij eigenschappen zetten: communicatief sterk. In de brief moet je duidelijk uitleggen wat het belang is van je goede communicatieve eigenschappen
Wat betreft de automatisering van diverse werkzaamheden heb ik voldoende kennis genoten, hierin werk ik geheel zelfstandig. Met welke programma's werken ze bij het bedrijf? Beheers je deze programma's of heb je het over je huidige baan?

Mijn eigenschappen zijn dat ik graag wil werken en tevens leren om mezelf te blijven ontwikkelen. In de door u omschreven functie-eisen herken ik mijzelf zodanig dat ik graag op deze functie wil solliciteren, dit geeft mij tevens de uitdaging mijn opgedane kennis te verbreden. Wat zijn deze functie-eisen en op welke manier herken jij jezelf hierin. Laat dat in je brief terug komen.

Omdat een sollicitatiebrief en een curriculum vitae een beknopte indruk geeft van degene die deze geschreven heeft, wil ik graag mijn sollicitatie in een gesprek komen toelichten.



Met vriendelijke groet,

xxxxxxx
xxxxxxx
xxxxxxx

Bijlage: CV[/QUOTE]
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren