Los bericht bekijken
  #3  
Oud 29 augustus 2012, 12:23
globetrotter globetrotter is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Berichten: 12
globetrotter is on a distinguished road
Standaard

Beste Beewee,

Bedankt voor je reactie.
Fijn om te horen dat uit mijn brief blijkt dat ik daadkrachtig ben, ervaring heb en wat mijn wensen zijn!

Toen ik mijn brief online zette, had ik wel al gebeld naar bedrijf 1, maar ik kreeg de recruiter niet te pakken. De afgelopen dagen heb ik nog 2x gebeld (zonder resultaat, ik krijg elke keer haar voicemail), maar nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik kan haar onmogelijk gaan stalken.... Ik zal haar vandaag nogmaals bellen en een berichtje (wordt dan de 2e keer) achterlaten.
Mocht ze daar niet op reageren, is het dan zinvol om het bedrijf direct te benaderen? (het gaat om een heel groot bedrijf die tientallen recruiters hebben).

Wat betreft bedrijf 2: ook die had ik gebeld, maar helaas ook zonder resultaat. Ik heb toen besloten om mijn sollicitatiebrief gewoon op te sturen.

Helaas kreeg ik afgelopen vrijdag de volgende reactie:

Hartelijk dank voor uw interesse in onze producten en openstaande vacature. Jammer genoeg moeten wij u mededelen dat wij ondertussen al ver in het recruteringsproces zijn.

Wij nemen uw cv graag op in onze wervingsreserve.

Erg jammer! Als ik eerder was geweest, was ik wellicht wel uitgenodigd (alhoewel je dat natuurlijk nooit weet, maar aangezien mijn profiel naadloos aansloot op de vacature was de kans wel groot geweest).

Maar goed, nu maar eerst achter een reactie van bedrijf 1 aan.

In elk geval bedankt voor je advies!

Groet
Met citaat reageren