Discussie: Werken of leren?
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 juni 2011, 13:37
tunux tunux is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juni 2011
Berichten: 2
tunux is on a distinguished road
Standaard Werken of leren?

Goedendag,

Ik heb echt advies nodig van een aantal mensen over het volgende.

Momenteel ben ik werkzaam bij defensie en ben ik 23 jaar.
alleen ben eerlijk gezegd behoorlijk uitgekeken op het bedrijf en wil nu toch echt iets totaal anders gaan doen.
alleen ik heb een probleem want ik heb namelijk een eigen (koop)huis,
ik kan dus niet zomaar ontslag nemen en 5 dagen in de week een opleiding gaan volgen.

enige optie zou dus zijn een deeltijd studie te volgen,
ik zou namelijk graag richting de marketing en communicatie willen studeren,
nu is het wel zo dat mijn vooropleiding VMBO Kader is en ik dus niet in aanmerking kom voor een HBO opleiding, behalve als ik dus een 21+ toets zou gaan afleggen,
dit is natuurlijk altijd het proberen waard.
alleen dan vraag ik me weer af is dat wel te doen als je 6 jaar niet in de schoolbanken hebt gezeten?
de motivatie is er zeker wel, ik ben eigenlijk nog nooit zo gemotiveerd geweest als dat ik nu ben om te studeren.

Mijn vraag is dus, wat raden jullie aan?
Eerst een mbo4 opleiding?
of toch maar een HBO 21+ test af leggen en kijken of ik daarvoor kan gaan?

enige punt bij MBO is namelijk dat ze de BOL-Deeltijd opleiding voor marketing bij geen enkele ROC geven (niet zover ik heb kunnen vinden althans)
dat zou dus betekenen dat ik een BBL variant moet doen maar dan moet ik weer ontslag nemen bij defensie en ga ik waarschijnlijk niet genoeg verdienen om mijn hypotheek te kunnen betalen.
ook zou ik dan bijvoorbeeld stage moeten lopen 4-dagen per week en dan begin je natuurlijk altijd met een contract van 5 a 6 maanden werk/(stage), dit is natuurlijk veel te riskant als je een eigen huis hebt.

Graag zou ik van jullie advies krijgen.

Mvg,
Met citaat reageren