Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 juli 2011, 14:12
Frances Frances is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juli 2011
Berichten: 3
Frances is on a distinguished road
Standaard Hoe kan ik mijn juridisch loopbaan het best aanpakken?

Ik heb nu bijna mijn bachelor Rechtsgeleerdheid. Mijn ambitie ligt echter (nog) niet bij het bekleden van de functie van advocaat of van een van de andere togaberoepen, en een master volgen wil ik daarom uitstellen. Graag wil ik eerst de functie van juridisch medewerker openbaar bestuur uitproberen. Dit omdat ik van mening ben dat deze functie goed bij mij zou passen, omdat ik o.a. organisatorisch heel sterk ben.

Mijn vraag is nu: hoe kom ik daar? Voor deze functie is veel praktijk ervaring nodig (gemiddeld een paar jaar), die ik met mijn theoretische bachelor lang niet heb. Daarnaast is de stof die ik behandeld heb gekregen op mijn opleiding uiteraard wel juridisch gericht, maar is dat bij langer na niet toepasbaar op de werkzaamheden van een juridisch medewerker.

Ik heb er over nagedacht om bijvoorbeeld cursussen te volgen, zodat ik een aantal praktijkdiploma's op zak heb, maar dan zit ik nog steeds met die jaren ervaring. Het beste lijkt mij op dit moment om een BBL opleiding juridisch medewerker openbaar bestuur te volgen bij ROC. Dan krijg ik praktijklessen en loop tegelijkertijd stage zodat ik op mijn cv werkervaring kan zetten. Omdat ik dan al een bachelor heb, zou ik vrijstellingen kunnen krijgen zodat ik vrij snel door deze opleiding heen kan gaan.

Ik zou graag jullie visie/ideeën willen horen.
Met citaat reageren