Los bericht bekijken
  #4  
Oud 12 maart 2011, 15:30
Liss Liss is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 9
Liss is on a distinguished road
Standaard

Ben het met je eens dat je niet met een hele rits voorbeelden op de proppen moet komen. Maar je moet het zo zien dat jij solliciteert op een bepaalde vacature waarin naar een persoon wordt gevraagd met specifieke eigenschappen zoals in dit geval bijvoorbeeld durven aan en doorpakken, initiatief nemen, conflicten niet uit de weg gaan enz. In een sterke sollicitatie brief laat je zien waarom JIJ de persoon bent waarnaar de werkgever opzoek bent. Hiervan zal je deze moeten overtuigen en dat kan het beste aan de hand van een of meerdere voorbeelden waaruit blijkt dat jij beschikt over die eigenschappen.

Dus heb jij bijvoorbeeld weleens een conflict gehad met bv. ouders van kinderen die jij geholpen hebt en dit zelf helemaal hebt opgelost met die mensen dat je gewoon op goede voet verder met hen kon zou je hiermee kunen illustreren, oftewel voor de werkgever concreet maken dat jij conflicten niet uit de weg gaat en zelfstandig kan handelen. Zo kan men zich een (positief) beeld van jou vormen en dan waarschijnlijk willen weten wat je nog meer in je mars hebt. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Kan je echt aanraden op de site even dit stukje te lezen Home → Carričre → Solliciteren → Overtuigen met je profiel → Eigenschappen en vaardigheden aantonen. Bij punt 3 staat dan de STAR-methode vermeld en dat is waar ik in het bovenstaande op doelde. Dan moet het wel lukken denk ik!
Met citaat reageren