Los bericht bekijken
  #78  
Oud 7 april 2009, 10:28
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Hee Rianne wat wonderlijk dat je dit te horen hebt gekregen, want zoiets is natuurlijk pure leeftijdsdiscriminatie en je had dus zo een klacht kunnen indienen.
Dat heb ik ook wel overwogen. Als ik het van de baas zelf had gehoord, dan zou ik het zeker gedaan hebben, maar ja, die zou dat nooit gezegd hebben. En om een eerlijke personeelsmedewerker mogelijk in de problemen te brengen vond ik ook weer zo wat. Ik heb gezegd, dat ik de eerlijkheid kon waarderen, maar dat ik het een zeer slechte zaak vond en het niet vond kunnen.

Als je op een positieve manier doorvraagt en alleen genoegen neemt met een duidelijk en eerlijk antwoord, dan kun je nog weleens dingen boven water krijgen. Bij uitzendbureau's vraag ik altijd expliciet hoe zij tegenover leeftijd staan. Dat levert vaak een interessant gesprekje op. Zij weten daardoor wat voor vlees ze in de kuip hebben en ik krijg daarmee de gelegenheid om te beoordelen in hoeverre zij zich schuldig maken aan leeftijdsdiscriminatie en of een inschrijving de moeite waard is.
__________________
Rianne