Los bericht bekijken
  #125  
Oud 24 april 2009, 22:10
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
En waarvan je niet weet of je die zal krijgen.

Het gebeurt wel vaker dat mensen tijdens proeftijd of korte tijd erna opzeggen, omdat ze een beter passende baan aangeboden krijgen.

Als je baan 1 laat lopen in de hoop op baan 2, dan sta je straks misschien met lege handen en heb je niets. Als je baan 2 niet krijgt, dan heb je in ieder geval baan 1 en kun je daarna wel weer verder kijken. Kun je baan 2 iets later ook krijgen, dan kun je baan 1 opzeggen.

Kies voor jezelf, Pamo. Een werkgever zal dat ook doen.
Hoi Rianne,

Daar heb je gelijk in. Ik heb vandaag een 2 gesprek gehad met de directeur van dat bedrijf, wat meer dan 2 uur duurde.
Ik vond het wel goed gaan, hij zei wel dat er nog meerdere kandidaten waren en dat ze over een week iets zouden laten weten.
Als dit het zou worden neem ik het aan,maar ik ga wel verder solliciteren. Als ik dan zou moeten beginnen en ik heb niks beters (hoewel dit geen slechte functie+verdiensten zijn) dan begin ik gewoon en kijk in na een jaar of wanneer de tijd weer beter wordt naar iets anders..

Alleen, ja.Ik moet dan wel eerst worden aangenomen daar. Er is genoeg concurrentie. Hij vertelde me dat er tussen de 30-40 reacties waren gekomen en ze er 4 hebben uitgepikt, ondermeer mij.
Ik weet natuurlijk niet of dit waar is, maar het zou kunnen.

Oh ja, wat mischien van belang kan zijn is, dat ze referenties hebben opgevraagd bij personeelszaken van mijn voorlaatste werkgever (dat ws ook een transport organisatie) en die was erg positief over me.
Dat scheelt mischien ook een hoop.