Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 maart 2007, 13:51
wenniemetie wenniemetie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2
wenniemetie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief kinderopvang: niet de gevraagde opleiding en ervaring

Hallo allemaal

Ging vandaag voor het eerst een sollicitatiebrief schrijven. Ben al jaren aan het werk in de kinderopvang, maar ben daar aangenomen naar aanleiding van mijn stage die ik daar gelopen heb. Nu wil ik verder in het bedrijf, en moet dus een sollicitatiebrief schrijven. Probleem is echter dat ik reageer op een vacature waarvoor je eigenlijk in bezit moet zijn van een management opleiding en leidinggevende ervaring. Die heb ik dus niet. Maar wil wel graag de baan. Dit is wat ik tot nu toe heb. Graag jullie reactie!



Geachte mevrouw,

Via een interne mail kwam ik de vacature voor coördinator tegen. Zelf werk ik op dit moment op kinderdagverblijf xxx als leidster op de peutergroep. Ik heb het daar erg naar mijn zin, maar ben ook op zoek naar meer uitdaging in het werk. De functie van coördinator heeft me altijd erg aangetrokken, aangezien ik het werkveld kinderopvang wel erg leuk vind en hier graag werkzaam in zou willen blijven. Ook heb ik het bij "naam bedrijf" altijd heel erg naar mijn zin gehad.

In mijn laatste functioneringsgesprek kwam ook naar boven dat het voor mij een goede stap zou zijn om een management opleiding te gaan volgen. Voordat ik hier echter mee aan het werk kon gaan, kwam deze vacature uit. Vandaar dat ik nu solliciteer op de functie van coördinator. Ik ben dus helaas nog niet in het bezit van een managent opleiding, maar ben zeker bereid deze te gaan volgen. Wel beschik ik over een klantvriendelijke en flexibele werkhouding. Ik ben ook zeer gemotiveerd om dingen bij te leren en er in de praktijk mee aan de slag te gaan.

Ik heb gekozen voor de derde vacature, bij kindercentrum xxx, omdat ik zelf ook werk in een kindercentrum waar alle werksoorten zijn vertegenwoordigd. Dit spreekt mij heel erg aan en ik zie hier dan ook het meeste uitdaging in. Ik sta echter ook open voor de andere twee opties (vacaturenummer: A en B)

In de jaren dat ik op het kinderdagverblijf heb gewerkt heb ik al een beetje inzicht gekregen in de taken en werkzaamheden van een coördinator. Vooral het organiseren van activiteiten en het contact met de mensen op de werkvloer spreekt mij erg aan. Om meer inzicht in het bedrijf xxx te krijgen heb ik me in 2004 aangemeld als lid van de OR. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier.

Graag zou ik in een gesprek deze brief willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

mijn naam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren