Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 september 2011, 22:22
Harry Harry is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2011
Berichten: 2
Harry is on a distinguished road
Standaard Hoe krijg ik de functie van mijn leidinggevende!?

Afgelopen jaar heb ik gesolliciteerd op een functie assistent projectleider. Ik bezit voldoende ervaring en kennis om dit functie ook aan te vullen maar aangezien ik geen diploma heb ben ik toch aangenomen maar dan met de functie als Voorman. Er is mij wel belooft dat met mijn contractverlening alsnog een functie verandering kon gebeuren en dat zou natuurlijk afhankelijk zijn van mijn prestatie.

De vacature waar ik naar gesolliciteerd had was een NOODSITUATIE binnen het bedrijf omdat de werkzaamheden die door mijn ''leidinggevende'' moest gedaan worden niet werden voldaan.

Nou is het zo dat mijn directe chef een projectleider is en ik 90 procent van zijn werk al heb overgenomen. In het begin wilde hij me dom houden om de grip over mij niet kwijt te raken. Ik heb hem ook voldoende vertrouwen gegeven om alles zo snel mogelijk te leren en onder controle te houden. Op de stoel waar hij nu zit, zit hij al jaren en al die tijd heeft hij gewoon zijn werk niet serieus genomen. Dit heb ik waargenomen van alle contacten en mede collega's.


De chef boven ons 2 is de hoofdverantwoordelijke van onze afdeling binnen het bedrijf. Omdat ik de verhouding tussen mijn leidinggevende en zijn chef niet weet durf ik niet naar hem te stappen.
Dat heb ik al een keer gedaan (telefonisch) met mijn contract verlenging. Ik had hem gevraagd wat er met mijn functie en salaris zou gebeuren? Uiteindelijk bleef mijn salaris hetzelfde maar mijn functie werd een rang hoger veranderd. Toch heb ik nog steeds de functie assistent projectleider niet gekregen.


Maar aan de andere kant heb ik wel dingen gehoord dat er op hoofdkantoor vriendjes zitten van mijn leidinggevende en dat er beschermende handen op zijn hoofd hangen. Dus ik denk zelf dat de chef van ons 2 wel weet dat mijn leidinggevende niks doet, maar hij is bang om hem van zijn stoel af te halen omdat hij dan vijanden maakt op hoofdkantoor.

De contacten binnen het bedrijf willen mij graag op het stoel van mijn leidinggevende zien maar niemand durft zijn mond open te maken. Ik heb zelfs een gesprek aangegaan met een persoon die heel wat te zeggen heeft binnen het bedrijf, kreeg als antwoord: ''Ze weten niet wat ze met hem aan moeten, hij zit al heel lang binnen dit bedrijf. Eruit gooien gaat niet, maar misschien zetten ze hem op een andere plek en daarvoor moet ook natuurlijk een vacature vrij komen.''

Ik kreeg als raad mee om te blijven op mijn plek en gewoon mijn werk blijven doen. Maar ik kan er gewoon niet meer tegen!
Al het werk word door mij gedaan, alle contacten, afhandelingen, beheren, werk reisjes etc etc.. Hij zit maar alleen op zijn luie donder achter internet sites te surfen.

Ik vraag met NOOD om jullie raad............
Hoe kan ik dit als beste aanpakken?
Met citaat reageren