Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 februari 2012, 13:16
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Werkgever vraagt vóór 1e sollicitatiegesprek naar looneis/-wens

Hoi allen,

In een sollicitatieprocedure maakte ik het volgende mee:

Ik verstuur mijn sollicitatie (brief en CV). Ik zag dat desbetreffende personen naar mijn linkedinprofiel hebben gekeken en 3 dagen later kreeg ik een mail.
In deze mail werd gevraagd wat mijn salariseis/-wens is en dat ze aan de hand daarvan een selectie maken en terug zullen komen op je sollicitatie.

Ik heb netjes een antwoord gestuurd en werd uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. In dit gesprek heb ik gevraagd waarom ze zo specifiek naar het salaris vragen voordat de procedure van start ging. Het antwoord is:

"als je hier als sollicitant zit met een salarisverwachting van 6000 euro en bij kunnen maximaal 2000 bieden dan hebben we aan het eind van de rit een probleem als deze persoon echt verwacht dat er 6000 betaald gaat worden.
Nu hebben we een indicatie, zodat salaris geen struikelblok meer is. Uiteraard kan dan het salaris iets variëren naar gelang de secundaire arbeidsvoorwaarden hierop van invloed zijn.

Het antwoord is zeker verhelderend, maar de mail gaf me toch het gevoel van "willen ze niet de beste kandidaat voor de laagste prijs???"

Hebben jullie hier ook ervaringen mee?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren