Los bericht bekijken
  #87  
Oud 8 april 2009, 15:48
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Question Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammetje Bekijk bericht
Hoi Pamo,

Ik heb het grootste gedeelte van de discussie maar even overgeslagen, maar ik ben een soort van vakgenoot en herken dus een aantal van de vragen die je in je openingsbericht noemde.

Waar je volgens mij wel mee kan spelen is dat juist jouw ervaring in accountancy, het voeren van administraties, een groot voordeel kan zijn bij het opstellen van allerlei rapportages. jij weet immer shoe de admin. is opgebouwd en waar die boekingen uit bestaan die in het maandrapport zou mooi onder de noemer 'gebruikskosten wagenpark' (ik noem maar iets) worden vermeld. Naar mijn idee brengt het extra inzichten naar de reporting kant.


Wat betreft het argument leeftijd in recentere berichtjes, je bent pas 36 dus ik zie eigenlijk het probleem niet? Dan kun je toch onmogelijk te oud zijn? Wat voor functies solliciteer je op? Controller? Assistent controller? Wat voor soort bedrijven?

Nou ja, ik vraag me even af hoe je cv er uit ziet. Ik heb even bij mezelf gespiekt, ik heb gewoon mijn geboortedatum vermeld onder personalia (ik ben 31), zelf vind ik ook dat het erbij hoort. Misschien kun je in het oppimpen je richten op je competenties en die wat meer uitlichten.

Succes in ieder geval!
Hallo Vlammetje,

Bedankt voor je reactie.

Je hebt wel gelijk met wat je zegt dat ik ervaring heb in rapportages alleen er is een grote MAAR! Ik kom vanuit de MKB accountancy waar men gemiddeld toch met kleinere ondernemingen te maken krijg dan in het groot bedrijf.
De rapportage's regels zijn gecompliceerder dan die van een tuindersbedrijf, dus dat spreekt wel in mijn nadeel.

Ik solliciteer zowel op assistent controller functies als controller functies maar ook op bepaalde financieel analytische functie's wat raakvlakken heeft.
Ik denk dat als ik vanuit de Big 4 was gekomen het makkelijker zou zijn geweest om over te stappen dan nu, maar dat is mijn mening.

Wat doe jij voor werk? welke opleiding heb je gedaan?