Discussie: Reis
Los bericht bekijken
  #19  
Oud 4 oktober 2006, 12:47
Siebrich Siebrich is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2006
Berichten: 17
Siebrich is on a distinguished road
Standaard Re: Reis (7b)

Reis (7b)

Dinsdag 22 augustus 2006

Sollicitatie

Na het bespreken van alle onderdelen van de derde opdracht is er ook nog iets te melden over de sollicitatie.
Ik heb gebeld omdat ik maar niets hoorde: het bleek dat de twee mensen die dit zouden afhandelen op vakantie waren gegaan na de sluitingsdatum! Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en even gesproken met de assistente die de telefoon opnam. Ze vond het wel leuk, het was niet zo druk. Ze heeft mijn naam opgeschreven en geeft door dat ik heb geďnformeerd. Het zit dus nog in de pen!

Iets doen met 'Vertrouwen'

Dit is geen opdracht van Susanne, maar een opdracht die ik mezelf heb gegeven omdat dit zo essentieel is. En niet alleen voor het loopbaantraject. Ik ga op zoek naar een manier om een plek te geven aan het vertrouwen in mezelf en word daardoor geconfronteerd met mijn angsten en onzekerheden, mijn twijfels aan mezelf. Ik ken ook mijn zwakke kanten en ze laten zich niet onbetuigd. Beren op de weg...
Je leert in de loop van de tijd om er langs te leven. Misschien dat ik me daarom vaak aanpas aan omstandigheden en aan anderen. Maar ik moet het onder ogen zien, anders kom ik niet verder. Heftig is het. Hier is dus de confrontatie. Af en toe gewoonweg ‘verlammend’.

Tijdsdruk

Daarbij komt dat ik tijdsdruk voel. Het gaat me nu eigenlijk te snel, de volgende afspraak is al over 1,5 week. Er is ook druk omdat ik een begin van vertrouwen in mezelf móet hebben om verder te kunnen met de opdrachten. Anders gebeurt weer hetzelfde: dat ik keuzes maak vanuit wat anderen in mij zien en niet zozeer vanuit mijn eigen geloof in mezelf. Spannend. Uiteindelijk vind ik een manier waardoor het onzekere denken stopt en ik even direct bij mijn gevoel ben. Een rustig gevoel van vertrouwen in mijzelf.
De komende tijd ga ik kijken in welke situaties ik me onzeker voel. Daarna wil ik proberen of ik op mijn manier dat vertrouwen kan oproepen.
Ik denk dat het veel energie gaat kosten. Het is hard werken en het gebeurt van binnen, waar het niet zichtbaar is voor een ander. Het werkt door in mijn tempo, dat afgeremd wordt, maar ik moet doorgaan.

Groet van Siebrich
Met citaat reageren