Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 februari 2013, 09:10
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie persoonlijk begeleider

Graag jullie feedback op mijn brief.


Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen week las ik met zeer veel interesse op XXX.nl de openstaande vacature van persoonlijk begeleider bij de XXXX. XXXXX doet belangrijk maatschappelijk werk waar ik graag deel van zou uitmaken. Vandaar dat ik solliciteer naar de functie van persoonlijk begeleider bij de XXXX.

Ik heb de opleiding creatieve therapie drama aan de hogeschool XXX te XXX gedaan. Na mijn opleiding heb ik lesgegeven als dramadocent en gewerkt als pedagogisch medewerker binnen de kinderopvang. Hierdoor heb ik ervaring met het verzorgen, begeleiden en het ondersteunen van de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Ook als zij hierin dreigen te stagneren. Dit deed ik onder anderen door het aanbieden van activiteiten, het voeren van gesprekken en het goede voorbeeld geven.

Als dramatherapeut weet ik als geen ander dat veiligheid de belangrijkste randvoorwaarde is voor een kind om zich te ontwikkelen. Aan deze randvoorwaarde voldoe ik door onder andere voorspelbaar, transparant en oprecht te zijn in mijn gedrag.

Ik ben altijd op zoek naar de kracht van het individuele kind/jongere, zelfs in een groep van twintig. Ik ben namelijk van mening dat kinderen, jongeren en volwassenen het meest opbloeien wanneer de omgeving zich zoveel mogelijk aan hun potentie aanpast en niet andersom.

Het lijkt mij een uitdaging om mijn al verworven kennis en ervaringen binnen uw organisatie toe te passen en verder te ontwikkelen. In een persoonlijk gesprek overtuig ik u graag van het feit dat ik de juiste kandidaat ben voor de functie.

Met vriendelijke groet,
XXX XXX
Met citaat reageren