Discussie: Stoppen met studie
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 8 september 2011, 11:53
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Op zich heb ik wel een heel duidelijk beeld wat ik graag zou willen doen als ondernemer, maar heb dit even achterwege gelaten, omdat ik graag feedback wou op mijn leeftijd. Ben ik niet te jong om wat te beginnen? Ik moet zeggen dat ik er ook geen begin in zie. Ik heb dit uiteraard allemaal geleerd dus ik weet wel van de hoe en wat, maar het is meer dat ik even aanzet nodig heb en gewoonweg durf om te gaan beginnen. Domweg op papier zetten wat en hoe ik het wil gaan doen is waarschijnlijk uw advies. Maar daarom vraag ik, mijn leeftijd, wordt ik serieus genomen?
Je bent jong, dat klopt. Je zult niet altijd meteen serieus genomen worden, maar als jij weet wat je wilt, achter je product of dienst staat en het ook op een dusdanige manier brengt, kun je een heel eind komen. Echte ondernemers denken in kansen en mogelijkheden en zoeken oplossingen voor dingen die het behalen van hun doel in de weg staan.

Citaat:
Is een deeltijd HBO te vergelijken met het systeem van een BBL?
Ja en nee. Ja, omdat je bij beide varianten werkt en leert. Nee, omdat er wel verschil is in de manier waarop dit wordt ingevuld. Als je een bbl-opleiding volgt, werk je vanaf het begin van de opleiding bij een relevant bedrijf en ga je een dag in de week naar school. Als je een hbo-deeltijdopleiding volgt, hoef je in het eerste jaar niet altijd relevant werk te hebben. Dit is erg afhankelijk van de opleiding die je volgt, houd dat in de gaten!

Citaat:
Hoe lang duurt een gemiddelde deeltijd HBO?
In principe staat er vier jaar voor, maar ik ken mensen die er wel vijf of zes over hebben gedaan. Ze werkten bijvoorbeeld fulltime en deden daarnaast de studie (zeer pittig in combinatie met een gezin!), kregen kinderen of gingen scheiden.

Citaat:
Heb ik dan ook een volledige Bachelor?
Ja, dan heb je een hbo-diploma op zak.

Citaat:
Hoeveel uur ben je gemiddeld met je opleiding bezig en werk je dan meestal fulltime erbij of ook in deeltijd?
Velen werken fulltime. Je kunt ook in deeltijd werken. Voor meer informatie kun je het artikelen over in deeltijd studeren eens doorlezen.

Citaat:
Kan ik nu alsnog met zo'n opleiding beginnen of moet ik dan wachten tot volgend jaar, vele BBL's kunnen gedurende het jaar starten dacht ik?
Volgens mij kun je ook in februari beginnen. Ga je eerst maar eens oriënteren op welke opleidingen je leuk lijken, dat is nu het allerbelangrijkste. Heb je al eens gehoord van de hbo-opleiding Small Business and Retailmanagement Dat is misschien wel een hele leuke opleiding voor jou.

Succes met alles op een rijtje te zetten!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren