Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 februari 2011, 12:51
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Hoewel ik niet weet om welke vacature het gaat en wat er verder nog in staat, zou ik zeggen: altijd bellen als je kan bellen! Je hoeft niet meteen te gaan uitleggen dat je een starter bent, maar je kan wel vragen welke competenties het bedrijf vraagt en of het inderdaad een junior of senior functie betreft. Voor mij heeft een belletje wonderen gedaan in de sollicitatiewereld. Ze horen je stem en je naam, waardoor hopelijk je brief er beter uitspringt. Mijn motto is: altijd bellen vooraf, bellen wanneer je geen bevestiging van ontvangst hebt gekregen (meestal bel ik op de dag van de sluitingsdatum), bellen wanneer je een week na de sluitingsdatum nog niets hebt gehoord en vraag of er al nieuws is met betrekking tot de sollicitatieprocedure.

Wanneer je het telefoongesprek slim aanpakt, laat je niet merken dat je een starter bent, maar dat je belt met veel interesse voor deze functie. Wanneer ik niet voldoe aan functieeisen dan ga ik dat niet meteen in het eerste telefoongesprek zeggen. Er staat hier ook een artikel op de site over een eerste telefoongesprek.

Groetjes
Met citaat reageren