Los bericht bekijken
  #7  
Oud 24 oktober 2008, 19:03
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carriereswitch...

Kijk aan. Zo kom je al veel beter uit de verf.

Om het je lastig te maken: Weleens gedacht aan een beroep in de zorg? Jongerenwerker of anders? Dit is wat in mij opkomt bij het lezen van je laatste brief in combinatie met je competentielijst. Met wat aanpassing en meer ingaan op je vrijwilligerswerk zou je zo een open sollicitatie kunnen sturen voor bijvoorbeeld Jongerenwerker.

Dan nu je brief voor eerste medewerker Transport:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door starter Bekijk bericht
Via een familielid kwam ik in het bezit van de vacature eerste medewerker Transport. De functie is mij op het lijf geschreven en in deze brief zal ik u vertellen waarom. In plaats van de laatste zin beter iets vertellen over waarom dit bedrijf je aanspreekt

Na 22 jaar bij UWV (gewerkt) = dubbel, dus weglaten als beslisser Claim Werkloosheidswet te hebben gewerkt ben ik toe aan een functie die beter aansluit bij mijn interesses en competenties. Als beslisser Claim Werkloosheidswet was ik verantwoordelijk voor het zelfstandig vaststellen van recht, hoogte en duur van WW-aanvragen. Hierbij werd intensief gebruik gemaakt van Outlook, Word en Excel. Daarnaast werd steekproefsgewijs kruiscontrole door medewerkers onderling uitgevoerd ten einde de kwaliteit van het werk te waarborgen. Ik heb met veel plezier en enthousiasme instructie gegeven aan nieuwe medewerkers, waarbij kwaliteit hoog in het vaandel stond.

Ik ambieer een dienstverlenende en ondersteunende functie en op basis van het employebility-instrument UWV zou dat uitstekend bij mij passen. Deze zin weglaten, blijkt al uit je brief
Privé ben ik actief bemiddelaar geweest tussen buurtbewoners en afgevaardigden van de Gemeente Leeuwarden in verband overlast door jongeren. Kun je in je cv vermelden

Ik ben enthousiast, heb een flexibele werkhouding en beschik over een goed leervermogen en ben leergierig. Ik kan goed met anderen samenwerken en in stressvolle situaties kan ik goed het overzicht houden en vooruit denken. Ik ben iemand die anderen gerust kan stellen en anderen met respect behandelt. Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid staat bij mij hoog in het vaandel. U kunt van mij iemand verwachten die streeft naar continue optimalisatie van processen. Iemand die goed naar voren komt in een team maar ook prima zelfstandig kan werken.

Graag zou ik uw bedrijf leren kennen en tijdens een persoonlijk gesprek mijn motivatie, kennis en ervaring nader toelichten.
__________________
Rianne
Met citaat reageren