Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 december 2014, 17:18
Timothy Timothy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2014
Berichten: 16
Timothy is on a distinguished road
Standaard Terugkomadvies KPN negatief, wat kan ik doen?

Hallo allemaal,

Ik heb een beetje raar iets.
Ik ben werkzaam geweest bij de KPN in Groningen. Nadat mijn contract er op zat moest ik dus afscheid nemen van de KPN. Daar is niks aan te doen en dat risico loop je als je via een uitzendbureau daar werkt. Ik was er toen aardig kapot van vooral omdat ik veel plezier in mijn werk had. Nu is er een afscheid feestje geweest en ben ik voor mijn gevoel op een fijne manier daar weg gegaan. Ik ben daarna bij een andere werkgever aan de slag gegaan maar dat werk was minder leuk dan bij de KPN. Na zo'n 2 a 3 jaar kreeg ik een telefoontje van randstad, ze zochten weer opnieuw mensen voor de afdeling waar ik werkte en wilde graag mensen met ervaring op dat gebied weer terug in dienst nemen. En om die reden vroegen ze aan mij of ik daar wilde komen werken. ik was helemaal door het dolle heen! ik was helemaal in mijn nopjes dat ik misschien weer terug kon komen. Toen gebeurde er iets wat ik totaal niet zag aankomen. Ik had bij randstad aangegeven wel terug te willen komen. Ze gingen dit voorleggen aan de leidinggevende waar ik toen onder viel. Ik dacht prima geen probleem. die nam vervolgens contact met mij op en legde het aan mij voor. Maar hij wilde nog wel even wat dingen nakijken. Toen had ik zoiets van? huh oke??

In die tussen tijd had ik ook contact opgenomen met een oude collega die daar nog wel werkte en had hem verteld dat ik misschien weer terug kon komen. en hoe leuk ik dat vond. En hier ben ik denk ik de fout in gegaan. Echter deze collega bleek goed kwaad op mij te zijn vanwege iets wat in het verleden gebeurd is. Toen ik daar nog werkte kon ik en mijn collega's via een interne sollicitatie doorstromen naar een hogere functie binnen KPN, en werden wij ook hoger ingeschaald qua salaris. Iedereen zou op schaal E ingeschaald worden en daarop uitbetaald krijgen. alleen mijn collega werd ingeschaald op F ipv op E. Hij had mij ook een contract laten zien waarin het stond, met zijn contract ben ik naar Randstad geweest met de vraag of wij niet te laag waren ingeschaald. Die collega gaf toestemming om met zijn contract naar randstad toe te mogen gaan.Randstad zei nee dat klopt niet jullie moeten echt op E staan en niet op F jouw collega had dat contract niet mogen krijgen en dat is een fout en dat zal vanzelf wel aangepast worden zodat ook je collega terug gaat naar E.
Ik heb mij er bij neer gelegd dat iedereen die daar al werkte ingeschaald was op F en wij op E en heb vervolgens er geen aandacht meer aan gegeven.

Wat blijkt nu? Tempo-Team waar hij onder viel is er naar een jaar ongeveer achter gekomen en heeft inderdaad het contract aangepast. Echter wel met terugwerkende kracht!! dus alles wat die collega te veel heeft ontvangen in het afgelopen jaar werd ie gekort op zijn huidige salaris. en aangezien hij ook een schaal terug ging werd ie dubbel geraakt. Volgens mijn oude collega was dit mijn schuld en heb ik voor veel ellende gezorgd en liet ik een dikke puinhoop achter nadat ik daar weg was. Ik was helemaal verbaast over dit gebeuren waar ik helemaal geen weet van had. Ik wist eerlijk gezegd niet zo goed was ik daar nu mee aan moest.in die zelfde week belt die leidinggevende mij op.
Hij wilde mij niet terug in dienst nemen. De reden volgens hem was dat nadat ik weg was er veel ellende is geweest waar ik verantwoordelijk voor geweest zou zijn.

In exact de zelfde woorden zoals de collega het had omschreven werd ik nu ook nog eens via de leidinggevende afgepoeierd...
Ik ben toen flink boos geworden en heb toen tegen mij voormalig leidinggevende gezegd dat wat nu doen een messteek in mijn rug is.
Ik heb toen ook gezegd dat het feit dat ik daar al weg moest een al niet te fijne ervaring vond omdat ik veel plezier in mijn werk had, en het feit dat ze nu ik daar een tijdje weg ben me ze ook nog eens dingen gaan verwijten waar ik mijzelf nooit tegen heb kunnen verdedigingen. Ik heb toen uit woede ook gezegd tegen hem, dat ze mij nooit weer moeten bellen, en dat ik met die afdeling niks te maken wil hebben zolang hij daar nog onder leiding zou staan.

vervolgens zijn we z'n anderhalf jaar verder en zit ik zonder werk. Nu ben ik bij Timing uitzendbureau gekomen en die vroegen of ik niet weer bij de KPN wilde werken. Echter werkt KPN met een terugkom advies. Er wordt dus contact opgenomen met de laatste leidinggevende waar ik onder viel en die heeft nu ook een negatief advies gegeven vanwege een fout die gemaakt is waar ik niks aan kan doen.

Nu is mijn vraag is hier helemaal niks aan te doen?
Is het anders raadzaam om even opnieuw contact op te nemen met mijn oude leidinggevende daar, of moet ik een klacht indienen? In mijn ogen zijn de leidinggevende en die oude collega goed met elkaar bevriend en het feit dat de leidinggevende vervolgens getrouwd is mijn zijn eigen leidinggevende wordt er op deze manier een vies spelletje gespeeld waar ik nu de dupe van ben.
Nu zullen jullie wel denken: waarom wil je nog terug komen als ze zo met je omgaan? Ik wil dat ook niet, ik wil op een andere afdeling van de KPN solliciteren waar ik niks met hun te maken heb. Echter blijven dit probleem mij nu voor altijd achtervolgen door hun handelen.
Met citaat reageren