Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 februari 2015, 10:36
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik waardeer het dat je geprobeerd hebt om een originele sollicitatiebrief te schrijven, maar ik vind de brief niet overtuigend. Dit komt met name door et hoge ik-gehalte. Je beschrijft heel uitvoerig wat je allemaal hebt gedaan zonder concreet aan te sluiten op het geschetste profiel in de vacaturetekst. Pak de vacaturetekst er nog eens bij en kijk wat ze precies vragen. Ongetwijfeld zul je niet alle eisen voldoen, maar ik heb nu achter slechts drie van de zeven eisen een vinkje staan. Neem vervolgens een eis als basis en toon aan dat je hieraan voldoet door een concreet voorbeeld te geven. De STAR-methode is hierbij een handig hulpmiddel. Wees niet te bescheiden in je formulering. Nu schrijf je bijvoorbeeld: 'Mijn affiniteit met duurzaamheid kan positief bijdragen om prospects te overtuigen (...)' en 'Mijn commerciële vaardigheden kunnen de <bedrijfsnaam> helpen (...)'. Schrijf liever:
  • Mijn afiniteit met duurzaamheid zorgt ervoor dat ik prospects ...
  • Door mijn commerciele vaardigheden ben ik in staat ...
Merk je het verschil?
Ik raad je verder aan om meer in te gaan waarom je precies bij dit bedrijf wilt werken en dan doel ik met name op de cultuur binnen het bedrijf en hoe ze omgaan met klanten. Ik heb de site bekeken en die biedt hiervoor voldoende aanknopingspunten.
Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren