Los bericht bekijken
  #2  
Oud 29 maart 2016, 10:43
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Toen ik je post las, vroeg ik me af waarom je twijfelt aan het nemen van een tussenjaar. Je komt op mij over als iemand die goed weet wat ze wil. Bij de laatste zin werd het me duidelijk:

Citaat:
(Op dit moment vindt vooral mijn moeder een tussenjaar verspilling van de tijd, maar zij ziet het vooral als een jaar weggooien. Ik denk dat ik haar met goeie argumenten en een goede invulling van een tussenjaar wel kan overtuigen en haar er achter kan laten staan.)
Een tussenjaar is niet weggegooid als je in dat jaar zinnige dingen doet. Een beetje op de bank hangen en wat zappen is duidelijk geen goede invulling van een tussenjaar. Gebruik je het echter om jezelf te ontwikkelen, werkervaring op te doen en uit je comfortzone te komen, dan heeft een jaartje 'wat anders doen' zeker meerwaarde. Jij schrijft dat je het jaar wilt gebruiken om rust te nemen, je beter voor te bereiden op de vreemde talen Engels en Duits en je carričremogelijkheden te vergroten. Dat zijn heel goede redenen om een tussenjaar te nemen. Zorg er wel voor dat je jezelf doelen stelt en een planning maakt, anders loop je het risico dat je in de waan van de dag in je rust nemen blijft steken en aan het einde van het jaar met gemengde gevoelens erop terugkijkt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren