Los bericht bekijken
  #16  
Oud 29 september 2011, 20:00
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marit_Vries Bekijk bericht
Dat is precies wat ik bedoel. Iemand kan gewoon gaan zitten en wachten tot hij de financiering voor zijn nieuwe studie krijgt toegeworpen, maar zo werkt het niet. Dat is maar goed ook want dan zouden opleiding en stijgende productiviteit niet meer samenhangen. Niet alle studies zijn voor iedereen even zinvol en het is aan de aspirant student zelf om de juiste combinatie te vinden tussen een werkgever, een studie/opleiding/cursus en zijn persoonlijke kwaliteiten en achtergrond.

Dit vereist wel een pro-actieve houding en is niet zo makkelijk als van de middelbare school een universiteit binnen rollen. En dat 'de baas' daar niet altijd op zit te wachten begrijp ik wel, maar er zijn veel jonge vooruitstrevende bedrijven in Nederland die staan te springen om ambitieuze werknemers die veel willen leren!
Dat is voor een kleine groep mensen weggelegd. De meeste werknemers hebben geen uitzicht op een HBO/WO opleiding en op zelfontplooing. Dit zitten gewoon in een functie op een afdeling. Verder kun je als bedrijf ook gewoon mensen aannemen zodra een functie beschikbaar komt en dat gebeurt dus ook heel vaak. Dus ook al heb je een pro-actieve houding: zonder: budget, ruimte voor promotie, vacatures of projecten, heb je weinig aan een opleiding. Ik vraag me of hoeveel mensen erg echt op vooruit gaan met een opleiding. Dat zou best wel eens tegen kunnen vallen.
Met citaat reageren