Los bericht bekijken
  #2  
Oud 17 september 2007, 14:57
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie reisorganisatie

Beste Niekie, hieronder vind je enkele opmerkingen / bedenkingen bij je brief:

Om te beginnen vind ik je inleidende zin niet zo vlot klinken, en bovendien maakt hij bij mij eerder een negatieve indruk. Als je schrijft "net afgestudeerd in de psychofysiologie wil ik dat vakgebied alweer achter mij laten", dan lijkt het alsof je om de haverklap op zoek bent naar iets nieuws, en daar heeft de werkgever ook niet veel aan natuurlijk.

"Ik hoop dat deze brief u zal prikkelen om me uit te nodigen voor een nader gesprek." --> Normaal gezien sluit je je brief af door te spreken over een eventueel uitnodigend gesprek, maar jij begint je brief hier al mee. Ik zou deze informatie dus pas op het einde gebruiken.

"durf om ook naar minder bekende gebieden te gaan (komma) zijn keuzes die goed bij mij passen"

Verder zou ik ook geen gebruik maken van tussenkopjes, gewoon omdat de tekst daarvoor niet lang genoeg is. Onder "mijn aspiratie", bijvoorbeeld, staan maar 2 zinnen, wat eigenlijk wat weinig is om onder een aparte kop onder te verdelen.

Wel positief vind ik je afsluitende zin. Door te zeggen dat je volgende week contact zult opnemen, zullen ze meer onder druk staan om je brief meteen na te kijken in plaats van hem ergens tussen de rest van de papieren te gooien.

De inhoud en schrijfstijl lijken me wel ok, dus buiten de eerste alinea en de tussenkopjes heb ik eigenlijk niets speciaals aan te merken.

Groetjes,

Lieselot
Met citaat reageren