Los bericht bekijken
  #3  
Oud 14 juli 2011, 18:13
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chanmar Bekijk bericht
xx

xx, 10 juli 2011


xx


Betreft: Vacature Administratief Medewerker


Geachte heer/mevrouw,

Met belangstelling nam ik kennis van uw advertentie in de xx van 2 juli jl. [ probeer afkortingen te voorkomen, schrijf bijvoorbeeld jongstleden voluit.] Na mijn plezierige telefoongesprek [ misschien kun je dit beter vervangen door iets 'volwassener' taalgebruik; Na het telefoongesprek van juli x met mevrouw x, welke ik als zeer prettig heb ervaren, ....van x juli met mevrouw x, wil ik het contact voortzetten via deze sollicitatiebrief omdat ik graag een onderdeel wil zijn van uw organisatie en mij wil inzetten om de klanten en collega’s op een goede manier te helpen.

[De laatste zin van bovenstaande alinea is heeeeeel lang. Je kunt deze zin beter verdelen in korte, krachtige zinnen.]

Als ik de functie-inhoud zie en al die ['die' klinkt heel onwillekeurig en vaag. Wees hier wat specifieker]verschillende taken, trekt dat me aan. Tot nu toe heb ik mij vooral bezig gehouden met een product: de hypotheek, de veelzijdigheid van deze functie is voor mij een nieuwe ervaring en dat maakt het aantrekkelijk.

[...:de hypotheek. De veelzijdigheid....]
Daarnaast is de balans tussen werk en privé erg belangrijk en daarom heb ik mijn ambitie wat bijgesteld. [Dit klinkt alsof je nu met minder maar genoegen gaat nemen. Dat maakt dat het lijkt alsof je de baan niet serieus neemt! Pas hiermee op! Ook de vergelijking van het opgroeien van je kinderen met werk is een beetje uit het verband getrokken en wekt een beetje een verkeerde indruk. Ik zou dit niet zo schrijven..] Plezier in mijn werk vind ik net zo belangrijk als het graag zien opgroeien van mijn kinderen.

Ik ben een betrokken collega en zal door mijn vaardigheden: nauwkeurigheid, motivatie en zelfstandigheid, gemotiveerd en zelfstandig een waardevolle medewerker kunnen worden.

Graag licht ik in een persoonlijk gesprek mijn gedrevenheid en enthousiasme voor deze functie aan u toe.

Met vriendelijke groet,
[ Ik denk dat je jezelf goed verkoopt en goede positieve kanten beschrijft. Toch zou ik liever nog wat meer van je lezen; waarom is dit juist de baan voor jou en waarom ben jij juist alles voor deze baan? Waarom moet 'ik' juist jou aannemen?... je enthousiasme komt wel goed naar voren. Houd dat vast !!]

Graag brief bekijken en verbeteringen/aanvullingen zijn welkom!

Functie eisen
Minimaal VMBO/kennis MS office/kennis nederlands en engels/boekhoudkundig inzicht/accuraat, flexibel, gemotiveerd,representatief,zelfstandig/ vaste werkdagen ma,di en wo waarbij flexibiliteit wordt verwacht om meer uren te werken indien nodig tijdens vak en ziekte etc.
Zo, ik hoop dat je hier wat mee kunt. Heel veel succes met solliciteren!!!
Met citaat reageren