Los bericht bekijken
  #3  
Oud 23 oktober 2012, 16:01
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geetje Bekijk bericht
Sinds maart 2010 heb ik een bijbaantje op de helpdesk van een uitgeverij in mijn woonplaats, met een 0-urencontract. Handig voor tijdens de studie natuurlijk. Vlak voordat ik afstudeerde heb ik een vast contract aangeboden gekregen voor 24 uur per week, wat ik heb aangenomen met het idee van 'dan heb ik tenminste even iets'. Kort daarop verliet mijn leidinggevende het bedrijf en werd ik onofficieel leidinggevende van de afdeling. [...] Nadeel is dat het werk heel slecht betaalt en ontzettend simpel is en dus geen uitdaging biedt.
Een bijbaan naast je studie wordt nu eenmaal niet vanzelf een volwaardige functie voor een afgestudeerd academicus. Uit je verhaal maak ik op dat deze werkgever niet biedt wat je zoekt, dus ik zou zeggen: neem het besluit iets anders te zoeken en laat deze baan mentaal achter je.

Citaat:
De opties zijn, voor zover ik nu kan inschatten, de volgende:
- blijven hangen op mijn werk en hopen op een andere functie binnen het bedrijf; dit betekent wel nog minimaal een half jaar op dezelfde plek blijven, wat nu al heel moeilijk is (ga met lood in de schoenen naar werk en ben geestelijk kapot aan het einde van de dag omdat het werk echt heel erg simpel is);
Dat lijkt me een hele slechte optie.

Citaat:
- tijdens mijn werk in mijn eigen tijd promoveren, dat moet kunnen in 2 dagen per week (niet binnen 4 jaar natuurlijk);
Ook dat lijkt me een slechte optie, omdat je dan nog jaren werk doet dat niet bij je past.

Citaat:
- stoppen met werken en een beurs zoeken om full-time te promoveren;
Als dat is wat je wilt en je zo'n beurs kan vinden: doen!

Citaat:
dit is wellicht niet handig omdat ik dan na 4 jaar weliswaar gepromoveerd ben, maar dan nog niet voldoende werkervaring heb om een leuke baan te krijgen;
Zo kun je overal een reden bij verzinnen om het niet te doen. Ik vind het niet logisch om een promotie na te laten, omdat je tijdens die promotie geen werkervaring opdoet. Als dat een geldig argument zou zijn, zou niemand promoveren.

Citaat:
- omscholing;
Waar zou dat voor nodig zijn?

Citaat:
naar het buitenland gaan (emigreren, of stage lopen in een buitenlands museum - ik heb wel connecties - in de hoop daarmee verder te komen).
Als je naar het buitenland wilt, prima. Maar anders vind ik dit een beetje vaag klinken.

Een optie die je niet noemt is: een volwaardige baan zoeken die aansluit op je opleiding. Komt dat niet in aanmerking?
__________________
René
Met citaat reageren