Discussie: Nieuwe uitdaging
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 4 oktober 2016, 11:10
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je schrijft dat je stilstaat, maar ik denk dat je juist onderweg bent :-)

Citaat:
Inmiddels ben ik helemaal opgeknapt en voel ik de energie. Alleen haal ik nu helemaal geen energie meer uit mijn huidige baan.
Je kunt er nu aan toegeven dat je ECHT iets anders wilt.

Citaat:
Ik sta overal ingeschreven en dan bellen detacheringsbureaus me enkel met vacatures over tekenwerk, ik wil daar een vanaf.
Hoe sta je bij die detacheringsbureaus ingeschreven? Bel ze allemaal eens op en geef door wat je precies zoekt en waarvoor ze je echt niet hoeven benaderen. Bellen ze je weer voor een baan als tekenaar, dan maak je ze nog een keer duidelijk dat je die functie niet meer wilt vervullen.

Citaat:
Ik zou graag het vastgoed in willen. Nieuwe bestemmingen en kansen zien van bestaande bouw. Alleen hoe maak ik de stap dat opdrachtgevers mij interessant vinden? Moet ik een andere opleiding erbij doen om het gat op te vullen tussen Bouwkunde en Vastgoed en Makelaardij. Een cursus spreekt mij meer aan.
Ik raad je aan om veldonderzoek te gaan doen. Ga op internet op zoek naar vacatures die je aanspreken en kijk goed naar wat gevraagd wordt aan opleidingen. Waar moet jij dan nog aan werken? Ga ook in gesprek met mensen die goed thuis zijn in het vastgoed en jou kunnen vertellen wat jij nog nodig hebt om interessant te worden voor opdrachtgevers. Wellicht kun je het gat opvullen met een cursus of opleiding waar je nog helemaal nog niet aan hebt gedacht. Tegelijkertijd vergroot je op die manier je netwerk en je weet nooit waar dat nog toe kan leiden. Succes!!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren