Los bericht bekijken
  #5  
Oud 22 januari 2010, 11:41
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Beledigende sollicitatiegesprekken van werkgevers

Met het spelletje meespelen bedoel ik ook niet dat je je moet laten leiden door de selecteur en alles maar moet slikken om die baan binnen te slepen. Alsjeblieft zeg .
Zie het als tafeltennissen: je 'tegenstander' slaat een bal (stelt jou een vraag) en het is aan jou hoe je deze terugslaat: hard, zacht of met effect. Bij iedere vraag bepaal je dus hoe je reageert. Je houdt dus zelf de regie in handen.

Na mijn afstuderen heb ik zelf ook in een soortgelijk sollicitatiegesprek gezeten. Ik zag aan de ogen van de selecteur dat hij er lol in had om me het vuur aan de schenen te leggen. Toen ik dat in de gaten kreeg, zei ik tegen mezelf: "Oke, het is er zo een. Goed, ik laat me niet op de kast jagen." Vervolgens zei hij tegen mij: "Hoe lang zou jij hier blijven werken? Volgens mij ben jij een jobhopper. Ik wil namelijk wel continuďteit." "Wacht even", zei ik glimlachend, "Ik pak er even mijn glazen bol bij." Ik pakte mijn tas, graaide er een keer in, keek er nog een keer in en zei toen quasi verrast: "Ach, ik ben hem vergeten. Dat gebeurt me anders nooit." He wat jammer nou, dan moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven." De selecteur vond het een schitterend antwoord. "Ja", zei hij, "Het is inderdaad een idiote vraag."

Heb ik het zo helder uitgelegd?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren