Discussie: Beginzin
Los bericht bekijken
  #9  
Oud 28 augustus 2010, 23:23
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard

Hoi Dorine,

Gewoon bij jezelf blijven. Ik heb weleens een brief geschreven met een heel simpele opening:
Op .............. vond ik uw vacature voor een ..................... Als professioneel ..................... met affiniteit voor .............. solliciteer ik dan ook met belangstelling naar deze functie bij .........................

waarop een uitnodiging en een alleraardigst gesprek volgde. De 2de zin vonden ze leuk en had hen aangesproken.

Cum laude kun je ook bescheiden achter diploma behaald op je cv zetten. Ik zou niet weten wat er opschepperig aan is. Het is zoals het is


Een paar puntjes op de i:

"Op uw site las ik een oproep voor geďnteresseerden om contact op te nemen met uw organisatie. Als pas afgestudeerde onderwijskundige wil ik graag van die uitnodiging gebruik maken."

Op uw website vond ik uw (spreekt meer persoonlijk aan) oproep voor (functie). Als zeer geďnteresseerde (hiermee speel je persoonlijk en enthousiast in op hun vraag voor geďnteresseerden) pas afgestudeerde onderwijskundige .........enz.


"Naar aanleiding van ons korte telefoongesprek, waarin duidelijk werd dat ik helaas te laat ben om te reageren op de vacature voor onderwijskundige, wil ik graag een open sollicitatie aan u richten."

In vervolg op ons telefoongesprek van ......... waaruit bleek dat de reactietermijn voor de functie van ........ reeds gesloten was, wil ik graag een open sollicitatie aan u richten. (helaas te laat heeft een negatieve lading) Blablabla ....... iets over je positieve indruk van het bedrijf (alleen als je die echt hebt en speelt in op telefoongesprek).


"Het telefoongesprek dat ik met mevrouw … had heeft mij ervan overtuigd dat ik een geschikte kandidaat ben voor de functie van …. Ik wil u dan ook graag uitleggen waarom ik enthousiast ben voor deze functie. (De brief moet gericht worden aan P&O, terwijl ik een medewerker van de afdeling heb gesproken aan de telefoon.)"

Het telefoongesprek dat ik met mevrouw....... had heeft mij enthousiast gemaakt voor de functie van ............ (Medewerker afdeling weet meestal meer over de inhoud van de functie, medewerker P&O kan ook iemand zijn die als doorgeefluik fungeert voor sollicitaties, dus niet op inhoud beoordeelt. Sollicitaties gaan meestal naar betreffende afdeling ter beoordeling, tenzij medewerker P&O recruiter is)
__________________
Rianne
Met citaat reageren