Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 november 2016, 18:25
Student50 Student50 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2016
Berichten: 7
Student50 is on a distinguished road
Standaard Tips voor Elevator Pitch

Beste allemaal,

Binnenkort heb ik een gesprek waarbij ik een EP moet houden van minimaal 2 minuten. Nu ben ik niet zo goed in het schrijven van een goede EP en wil graag jullie tips. Ik heb een EP geschreven, het is een concept en is dus nog niet af maar omdat ik geen ervaring heb in het Pitchen wil ik toch wel weten of ik in de juiste richting zit. Mijn pitch luid als volgt:

Ik ben 25 jaar en kom uit ...... Momenteel studeer ik HBO Bedrijfseconomie aan de Hogeschool van ...... Naast mijn studie ben ik een gemotiveerde zakelijke ondernemer vol met ambitie en creativiteit in de Automotive branche waarbij ik klanten help met het tunen en decoderen van hun auto’s zodat zij een totaal ander belevenis hebben tijdens het autorijden maar ook een leuk zakcentje overhouden aan het eind van de maand. Mijn hart ligt daarom ook bij het helpen van mensen met vragen c.q. problemen en daar is de afdeling FA uiterst geschikt voor. De belangen van de klant staat centraal. Om de belangen te behartigen wordt er gewerkt vanuit de intrinsieke motivatie. Geen productinsteek, maar klantinsteek. Het product moet de klant iets opleveren dan dat het kost en dat gebeurt op basis van een gedegen inventarisatie en analyse. Hierbij wordt de klant een totaaladvies gegeven dat bij hem past. Door goed te luisteren en te checken wat de klant wilt zorg ik ervoor dat de klant advies op maat krijgt waardoor ik klanten kan binden. Ik durf mij zelf te onderscheiden en ik haal altijd het maximale uit mij zelf. Mijn kwaliteiten en vaardigheden op het gebied van financiën en communicatie heb ik opgedaan in verschillende branches waaronder Rabobank, PostNL en natuurlijk mijn eigen onderneming. Met mijn ondernemende kwaliteiten ben ik de juiste visite kaartje van Rabobank. Hoe is de visie op de ondernemerschap binnen Rabobank eigenlijk?

Ik weet dat een pitch kort gehouden moet worden in drie zinnen maar dan voldoe ik niet aan de gestelde eisen. Mijn pitch moet minimaal 2 minuten duren.

Tips en tricks zijn welkom.

Alvast bedankt allen
Met citaat reageren