Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 april 2008, 18:41
zomer1976 zomer1976 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 1
zomer1976 is on a distinguished road
Standaard De job coach die het zelf even niet meer weet

Beste lezer,

Omdat ik de laatste tijd in een impasse zit en het nu even helemaal niet meer weet ben ik benieuwd naar eventuele reacties.

Ik ben een man van 31 jaar. Ik heb een afgeronde HBO opleiding (personeel en arbeid) deze opleiding heb ik deeltijd gedaan waardoor ik door kon blijven gaan met het opdoen van werkervaring. Tevens ben ik in het bezit van een MBO opleiding SD en een MBO opleiding CD.

Ik ben gaan werken toen ik 22 was als case manager bij een sociale dienst. Dit was een project. Vervolgens ben ik voor andere werkgelegenheidsprojecten gaan werken. Het doel ervan was om mensen die ver van de arbeidsmarkt afstonden te re-integreren naar een betaalde baan.
Ik heb gewerkt met zogenaamde moeilijke doelgroepen. Onder andere verslaafde mensen of mensen met een psychische achtergrond. Ook heb ik gewerkt met alleenstaande bijstandmoeders (en vaders) met ouderen, anders taligen etc.

Zoals ik schreef altijd op contract of project basis. Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar ik een vast contract had. Dat vond ik ook niet erg want ik was een stuk jonger. Maar nu wordt ik binnenkort 32 en zou soms wel wat meer vastigheid willen. Ook om iets voor me zelf op te bouwen enzo.

De reden dat ik voor verschillende projecten heb gewerkt is niet omdat ik werd ontslagen ofzo. De contracten met de gemeente hielden op of er was simpelweg geen subsidie meer. Zoals ik zij, ik zou nu wel is in een organisatie willen doorgroeien en me zelf in een functie willen ontwikkelen.

Ondanks dat ik mijn P&O opleiding heb, heb ik er niet veel werkervaring in. Ik heb wel ervaring in re-integratie (zowel profit als non-profit). Maar dat heb ik inmiddels wel gezien. Soziezo het uitvoerende heb ik wel gezien. Momenteel weet ik niet goed wat ik moet doen.
Momenteel werk ik voor een welzijnsorganisatie alwaar ik vrijwilligers begeleid naar een betaalde baan. Helaas geeft het me geen uitdaging meer. Ook omdat de meeste mensen helemaal niet gemotiveerd zijn en liever thuis willen blijven met behoud van uitkering.

Dan denk ik: Ik zou mezelf misschien beter kunnen inzetten voor mensen die dat echt willen (BV als loopbaanadviseur) ik heb tenslotte ervaring met begeleiden enzo.
Maar zulke banen zijn dikwijls erg commercieel en daar houd ik niet zo van. En het scheelt me misschien ook aan werkervaring omdat ik zoals ik aangaf niet veel binnen het P&O werkverld heb gedaan. Ik baal enorm, ik ben dus 31, heb 8 jaar werkervaring en zit nu in een 'dip'

Wie heeft een tip?

PS: Voor mezelf beginnen is geen optie omdat ik dan te onzekere inkomsten heb en ik ben alleenstaand.
Met citaat reageren