Los bericht bekijken
  #8  
Oud 21 november 2012, 22:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Loon door betaling bij ziekte

EvelineB.

Na het lezen van het forum en je probleem door gelezen te hebben denk ik dat je er goed aan doet om bij voorbeeld via het jurdisch loket een advocaat in de arm te nemen, deze mensen werk voornamelijk voor mensen met lage inkomens.

Ondanks dat ik geen jurist ben, en even kijkend naar jou staat van dienst bij deze werkgever denk namelijk dat je wel terdege recht hebt op door betaling van je loon.
Je bent namelijk in maart begonnen en in juli ziek geworden je hebt namelijk 4 a 5 maanden gewerkt zonder ziek te zijn geweest. Er van uitgaande dat je alle weken een aantal uren hebt gewerkt. Op basis van deze aanname zou je namelijk recht hebben op door betaling van het gemiddeld aantal gewerkte uren per week van de laatste 13 weken. Opbasis van deze gegevens zou uw oproepcontract namelijk ook van rechtswege zijn omgezet in een contract met het minimum aantal uren van de laatste 13 weken. Je voormalige werkgever zou dan ook tot en met december ziekengeld moeten betalen, hetgeen dan ook nog eens conform de geldende cao zou moeten plaatsvinden.

Deze mogelijkheid geldt alleen als je van de laatste 13 weken alle weken hebt gewerkt.
Bij een oproepcontract gaan de meeste werkgevers als volgt te werk, ze laten je 12 weken achter elkaar werken en plannen je dan 1 week volledig vrij zo dat ze niet aan de eerder genoemde verplichtingen zitten.

Ik hoop de hiermee geholpen te hebben om het te kort aan financiële middelen als nog bij je voormalige werkgever te halen.

mvg
JS
Met citaat reageren