Los bericht bekijken
  #14  
Oud 30 maart 2015, 16:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Arrow TP Exit!

Volgens mij zijn er een aantal dingen die je apart van elkaar moet bekijken. Tp studeren kan erg leuk zijn, werken met het Tp-diploma daarentegen kan tegenvallen. Het is dus studeren versus werken. Dat je zelf bepaald wat je gaat doen (dat lees ik in de reacties hierboven) met het Tp-diploma is een illusie, anderen bepalen nl. of je aangenomen wordt. In de GGZ is de enige optie dat je als 'testdoos' in te zetten bent. Je hebt geen recht op big, nip, noloc of andere registraties, omdat de opleidingen zich daar totaal niet mee bezig houden en voor inzetten. De gevolgen zijn dat jouw inspanningen niet door de zorgverzekering worden vergoed, bovendien betekent het dat wanneer je als ZZP'er aan de slag gaat niet in het 0% BTW-tarief valt, maar in de 21%. De kans dat je aangenomen wordt is dus nihil!

De opleiding (saxion in mijn geval) heeft totaal geen oog voor de aansluiting met de praktijk. De studie is leuk, solliciteren daarna is zwaar waardeloos. Ja ja en de economie werkt ook niet mee, als je dat als opleidende instantie weet (en dat horen ze te weten) dan moet men echt eens kijken hoe de aansluiting met de praktijk vormgegeven moet worden. Dus zorgen dat je met de opleiding recht hebt op big/nip/noloc. Er is trouwens een 'losse' opleiding die opleidt tot counselor, die ervoor zorgt dat jouw toekomstige klanten als zodanig een gedeelteijke vergoeding van zorgverzekering. Ook dit is wederom weer geen onderdeel van de hbo-opleidingen (4 jaar, voltijd en deeltijd). Een schande!

Er zitten veels te veel mensen bij de hbo's met oogkleppen op die zeggen "je moet jezelf ná de opleiding verkopen". Dat is hetzelfde als een smartphone van de lopende band laten rollen en dan tegen de klant zeggen dat ie zelf maar moet zorgen dat ie hem werkende krijgt. Wie de klant is, zijn op de meeste hbo-opleidingen vergeten. Ze zien de student niet als klant. 'Ze' zouden alles moeten doen om de student als klant te zien, en deze als een potentieel werkend product af te leveren! (letterlijk werkend!)
Met citaat reageren