Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 oktober 2010, 22:05
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ik zou niet te lang wachten met het versturen van die brief; hoe sneller, hoe beter.
Eerst over je schrijfstijl. Je zinnen zijn soms te lang. Je kunt vaak gewoon een punt zetten en een nieuwe zin beginnen. Dat leest veel beter. Denk ook aan je woordvolgorde: "Ik ben er vroeg achter gekomen in het schooljaar" kun je beter veranderen in "Ik ben er vroeg in het schooljaar achter gekomen"

Dan over de inhoud. Ik denk dat je brief sterker wordt als je één of meerdere van de volgende punten in je brief zou kunnen verwerken;
- meer argumenten waarom je vindt dat de nieuwe opleiding bij je past
- misschien ken je iemand die deze opleiding al doet? Dan kun je dat vermelden en aangeven dat je dus goed weet wat je nu kiest en dat je weet hoeveel werk erop je afkomt
- nog concreter aangeven hoe je de "verloren' tijd denkt in te halen, bv examen A wil ik dan doen, examen B dan. Je maakt het zo geloofwaardiger dat je jouw propedeuse op tijd zal halen, want dat is wat de opleiding belangrijk vindt.
- Je schrijft: "Na een gesprek met mevrouw ……. zagen wij dat ik het best kan instromen in M2." Staat die mevrouw dan achter jouw besluit? Dan kun je misschien beter schrijven dat ze jou in jouw overstap steunt. Dat klinkt krachtiger. Zijn er nog meer docenten of slb-ers die jou steunen bij je switch? Dan kun je die ook vermelden. Je kunt die personen ook mondeling vragen om een goed woordje voor je te doen bij de examencommissie.

Verder: weet je wie er in die commissie zitten? Als je dat weet en je kent één van hen persoonlijk, zou je eventueel op hem/haar kunnen afstappen om je argumenten mondeling nog eens te herhalen. Dat werkt misschien beter.

Ik hoop dat je mag switchen en ik wens je veel succes met je (nieuwe) studie.
Met citaat reageren