Discussie: De wanhoop nabij...
Los bericht bekijken
  #7  
Oud 2 augustus 2007, 00:48
Cassie Cassie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Berichten: 8
Cassie is on a distinguished road
Standaard Re: De wanhoop nabij...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lind@1975 Bekijk bericht
Hoi, ik wil even reageren op je laatste zin; "Zijn er meer mensen die rond hun 30ste nadenken over de meaning of life?"

Jazeker! Ik word in september 32 en ik heb heel mijn leven nooit geweten "wat ik wilde worden", ik heb het wel vaak gedacht te weten...
Op mijn 17e ben ik dan ook van school af gegaan waarna ik nog verschillende cursussen gedaan heb (allemaal in verschillende richtingen).

Sinds ik mijn zoontje heb van 3,5 jaar (klassiek autistisch, niet-sprekend en verstandelijk beperkt) weet ik wat ik wil. Ik wil werken met kinderen met een ontwikkelingsachterstand.

In september start ik met de HBO-opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening en ik hoop af te studeren als ik 35 ben... (ik moet wel nog even tussendoor het toelatingexamen halen)
Ik vind het helemaal geweldig, helemaal dat ik eindelijk weet wat ik wil en ben dan ook zeer gemotiveerd.

Ik wil je veel succes toewensen voor 17 augustus (is mijn dag dat ik het toelatingsexamen heb) en ik hoop voor je dat je ook binnenkort weet wat je wilt. Uit ervaring weet ik hoe vervelend het is als je er niet uit komt.

Groetjes Linda
Dankjewel. Het is inderdaad heel vervelend als je niet precies weet wat je wilt en het maakt je denk ik ook wel onzeker vooral bij mensen die wel weten wat ze willen. Als je dat wel precies weet kun je gericht bezig zijn en ben je supergemotiveerd. Nu snap ik ook waarom ik dat kunstmatig moest oproepen. Het waren gewoon niet de juiste vakken.

Bij het intakegesprek hebben we de volgende aandachtsgebieden benoemd:
- Intellectuele capaciteiten
- Belangstelling
- Persoonlijke eigenschappen en kwaliteiten

Sinds kort weet ik van mezelf dat ik een lichte vorm van autisme heb. Voor mij is overzicht en structuur erg belangrijk. Nu begrijp ik ook waarom ik moeite heb om mij te concentreren als iemand een lang verhaal heeft of met lezen.
Met citaat reageren