Los bericht bekijken
  #4  
Oud 21 april 2008, 14:24
evalon evalon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 6
evalon is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie helpende kinderopvang. Graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angel70 Bekijk bericht
Ik zou je als tip mee willen geven om je eerst eens te verdiepen in wat het werken in de kinderopvang inhoudt. Dat kinderen de hele dag spelen en knutselen, hoe zie jij dat voor je? Kinderen volproppen met snoep , ook dat is een punt waar je als werker in de kinderopvang let. Verantwoorde voeding met heel af en toe een snoepje.

Lees eens de pedagogische beleidsplannen van kinderdagverblijven, er zijn er wel te vinden op internet.

Verkijk je niet op het werken met kinderen, het is ontzettend leuk en dankbaar werk, maar van tijd tot tijd kan het ook best zwaar zijn.

Bedenk wel dat je als helpende vooral ondersteunende taken verricht. De invulling daarvan is niet bij elke instelling gelijk, bij de één zul je veelal huishoudelijke klussen doen, zoals zorgen voor de was, schoonmaken van de ruimte en speelgoed, afwassen, etc. Terwijl je bij de ander ook eenvoudige begeleidende taken op je mag nemen.

In je brief komt niet naar voren wat je dan zo leuk vindt aan het werken met kinderen. Probeer daar concrete voorbeelden bij te noemen. Hou daarbij in je achterhoofd dat je ondersteunende taken verricht .

Graag zou ik binnen uw organistatie willen werken. Met name omdat de kinderen de hele dag mogen spelen en knutselen.
Deze filosofie spreekt me erg aan. Ik ben dol op kinderen en het is ontzettend mooi om mee te maken hoe ieder kind weer op zijn eigen manier de fasen doormaakt. Daarom zou ik het erg leuk vinden om met kinderen te werken en een deel uit te maken van de ontwikkeling van het kind. Het zal natuurlijk niet alleen leuk zijn maar van tijd tot tijd kan het ook best zwaar zijn.
Hierbij zou ik u dan graag bij alle voorkomende werkzaamheden willen ondersteunen.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 8 november 2009 om 17:54
Met citaat reageren