Los bericht bekijken
  #4  
Oud 3 december 2008, 11:44
defreule defreule is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2008
Berichten: 15
defreule is on a distinguished road
Standaard Re: Help: sollicitatie met deadline ! -Marketing Support Manager-

Hoi, hierbij een iets minder negatieve reactie. Ik heb wat aantekeningen in je brief gezet. De normale caveats zijn van toepassing: ik ben geen professional, mijn aantekeningen zijn slechts suggesties, je kun overal anders over denken, etc.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
-------------
Geachte heer X,


Vrijdag werd ik door een vriendin gewezen op een interessante vacature. “Ik heb je baan gevonden!” riep zij enthousiast door de telefoon. In de krant van vrijdag 28 November jl. heeft zij de vacature ‘Marketing Support Manager’ gezien en ze kwam meteen de krant even langs brengen. Ik twijfel over deze opening. Van de ene kant vind ik het leuk dat je op een originele manier begint. Van de andere kant vind ik dit wel erg joviaal. Ik heb altijd de neiging wat zakelijker/formeler te zijn in mijn communicatie. Jij hebt met het bedrijf gebeld, dus jij hebt een beter idee of ze dit kunnen waarderen.

Na de informatie die u tijdens ons telefonisch gesprek gisteren heeft gegeven, ben ik inmiddels net zo enthousiast als mijn vriendin. Ik begrijp dat u vooral op zoek bent naar iemand die de combinatie kan verzorgen tussen het (back)-office management en de diverse marketing activiteiten. Het organiseren van evenementen, het beheer van websites en begeleiden van traffic en communicatieactiviteiten is wat ik de afgelopen jaren met veel plezier gedaan heb. Officemanagement heb ik vaker als nevenfunctie uitgeoefend, zowel in Nederland als in het buitenland. Dit vind ik een hele goede alinea. Hier spreekt ook enthousiasme en betrokkenheid uit, maar het is minder joviaal.

Naast een interessante functieomschrijving, (comma is hier niet nodig) werd ik ook getrokken door de indeling van de functie. De variabele uitloop sluit precies aan bij mijn eigen wensen. Zoals u kunt lezen in het vaardigheden cv dat ik heb bijgevoegd, ben ik net begonnen met mijn eigen onderneming. Het is zeker niet de bedoeling om hier fulltime mee bezig te zijn, graag wil ik diverse activiteiten combineren.

U vindt in mij een veelzijdige medewerker met een brede interesse, een hands-on mentaliteit en flexibele instelling. Naast mijn talenkennis heb ik ervaring op het gebied van Marketing & Communicatie en heb ik vele representatieve functies gehad in internationale setting. Iets aan deze zin zit mij dwars, ik kan er alleen niet precies de vinger opleggen. De combinatie van het meervoud ‘functies’ en ‘in internationale setting’ leest niet lekker. Ik moest de zin twee keer lezen om precies te begrijpen wat je bedoelt. Ik heb veel gewerkt met deadlines en flexibele werktijden. Afwisselend heb ik in teamverband en zelfstandig gewerkt, zo werk ik op dit moment vanuit huis.

Om een beter beeld te kunnen schetsen van mijn persoon en ervaring, heb ik gekozen voor een overzicht van mijn vaardigheden. Desgewenst heb ik ook een chronologisch curriculum vitae beschikbaar. Graag overtuig ik u in een persoonlijk gesprek van mijn enthousiasme en kwaliteiten. Enthousiasme is een beetje een leeg woord. Enthousiasme waarvoor? Misschien kun je het enthousiasme wat specificeren? Goed dat je aanbiedt een chronologisch cv toe te sturen! Dat toont durf door het vaardigheden cv en flexibiliteit doordat je aangeeft je ook aan te willen passen aan de verwachtingen van het bedrijf.

Met hoogachting en een vriendelijke groet, Dit vind ik wat dubbelop. Een groet is natuurlijk een standaardformule, en ik begrijp dat je hier de conventie wil doorbreken. Maar dit komt op mij over alsof je niet kunt kiezen. De toon van je brief is verder informeel, dus ik zou hier kiezen voor: met vriendelijke groet.
---

Ik vind het over het algemeen een goede, duidelijke brief. De rommeligheid was mij niet opgevallen. Als de baan maar voor 1 dag is, dan lijkt het me juist in het voordeel dat je je eigen bedrijf noemt: de werkgever zal zich naar mijn mening wel afvragen wat je met de rest van de week wil doen. Juist omdat je weinig uren wil draaien, en ook niet snel om meer uren zal vragen, ben je waarschijnlijk een goede kandidaat voor deze functie.

Moet toch wel lukken om die brief vandaag te versturen?! Succes!
Met citaat reageren