Los bericht bekijken
  #5  
Oud 11 juni 2007, 10:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie voor stageplek bij advocatenkantoor, graag feedback!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janine84 Bekijk bericht
Al met al zou ik het als een voorrecht ervaren om bij uw bedrijf mijn stage te mogen lopen.
Is het weglaten van deze zin voldoende denk je?
Die zin maakt het een beetje té en voegt niet zoveel toe. Die kun je inderdaad beter weglaten, vind ik.

Citaat:
En wat vind je van deze zin an sich? Ik wil namelijk graag een subtiele hint geven dat ik ook een mogelijke carriere bij hun in de toekomst wel zie zitten!
Ik twijfel een beetje of je daar goed aan doet. Je zou iets neutraler kunnen zeggen "... de stage een uitstekende gelegenheid zal zijn om elkaar goed te leren kennen" (of zoiets).

Citaat:
Het viel me namelijk in het kennismakingsgesprek op dat ze veel vragen stelden over wat ik later wil gaan doen, of ik wel wil verhuizen naar de randstad en ze gaf me een duidelijk uitleg over een startersfunctie aldaar.
Aha, dan is het zeker niet slecht om je belangstelling te laten blijken. Maar dan zou ik ook nog iets inhoudelijkers zeggen over hoe je eigen toekomstplannen zo prachtig aansluiten op de activiteiten van dit bedrijf.

Citaat:
En nog één vraag, wat vind je van de brief in zijn geheel? Ik heb jullie site grondig bekeken, en alle tips proberen te gebruiken! Is dat wat gelukt?
Ik zou vooral nog eens kijken naar de verkoopgerichtheid: benoem jouw waarde en voordelen van het bedrijf, in plaats van de waarde van het bedrijf voor jou. Dat is lastig, zeker bij een stage, maar toch meer aandacht waard.

Je hoeft niet met de hele wereld te concurreren, alleen met de andere kandidaat-stagiaires. Een prettige stagiaire werkt zelfstandig, heeft aan een paar aanwijzingen genoeg om zichzelf te ontwikkelen, is later een potentiële afstudeerder of werknemer en doet ondertussen nog wat praktisch nuttige dingen. Probeer elementen uit zo'n ideaalbeeld bij jezelf te herkennen en in je brief aan te tonen.
__________________
René
Met citaat reageren