Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 november 2011, 20:41
Twinnyh Twinnyh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2011
Berichten: 27
Twinnyh is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief afstudeerstage

Beste forumleden,

Ik heb een motivatiebrief geschreven naar een online retail bedrijf waar ik op wil gaan solliciteren. Dit is mijn eerste keer dat ik zo'n brief schrijft en ik zou graag hierop feedback willen hebben.

Alvast bedankt!

--------------------------------------------------------------------------------------
Naam
Adres
Postcode en Plaats
Telefoonnummer of mobiel nummer
E-mail

Plaats, datum

Betreft:

Geachte heer/mevrouw,

Bij mijn zoektocht naar een passende afstudeerstage in de logistiek heb ik uw website bezocht. Na het lezen over de vacature van stagiaire operations ben ik zeer enthousiast geraakt. Dit is de reden waarom ik bij u solliciteer.

XXXX spreekt mij aan als stage bedrijf omdat ik dit als een geweldige kans zie om praktische kennis op te doen op het gebied van logistiek. Uw bedrijf is zeer toonaangevend op het gebied van e-commerce. Klanten die bij uw bedrijf voor 22.30 bestellen, krijgen al de volgende dag thuisbezorgd. Dit vereist een uitgekiende organisatie om aan deze klantbelofte te voldoen. Het lijkt mij zeer interessant om te onderzoeken hoe uw bedrijf dit georganiseerd heeft en welke verbeteringen ik hierin aan kan brengen.

Tijdens mijn derde studiejaar heb ik een onderzoeksstage gedaan bij XXXX. Dit is mij erg goed bevallen. Gedurende deze stage heb ik kennis opgedaan over het optimaliseren van het voorraadbeheer. In deze stageperiode heb ik mij ontwikkeld om oplossingsgericht te denken en een analytisch vermogen verkregen.

U kunt van mijn kant rekenen op een goede inzet, met de nadruk op nauwkeurigheid en een resultaatgerichte instelling. Door mijn ervaring in de horeca ben ik stressbestendig en heb ik een oog voor details. Het lijkt mij een uitdaging om met deze afstudeeropdracht bij XXXX aan de slag te gaan. Met mijn gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie.

Graag zou ik deze motivatiebrief in een persoonlijk gesprek nader toelichten. Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

XXXX
Met citaat reageren